وزیر راه و شهرسازی: زمینه استفاده همسایگان ایران از ظرفیت ترانزیتی فراهم شود

سرویس آذربایجان غربی- وزیر راه و شهرسازی گفت: باید زمینه توسعه و استفاده کشورهای همسایه از ظرفیت ترانزیتی بسرعت فراهم شود و برای پیوستن آنها به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران تلاش شود.

به گزارش کردپرس، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی اظهار کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف که قابل توجه نیز به شمار می‌رود باید سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های زیرساختی با وجود همه محدودیت‌های مالی افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در توسعه زیرساختی باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: از سرمایه گذاران و تامین کنندگان مالی می‌خواهیم در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کند.

او گفت: تاکید داریم از ظرفیت سرمایه گذاران در همه فرودگاه‌ها، بندرها، جاده‌ها و پروژه‌های ریلی استفاده کنیم. هر مجموعه‌ای که توان لازم را داشته باشد، ما آمادگی مشارکت با آنها را داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با ابراز خرسندی از زیرساخت‌های ایجاد شده در خوی بیان کرد: فرودگاه خوی ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد. از سویی دیگر مرز رازی ظرفیت تجاری خوبی دارد که این ظرفیت این مرز را باید فعال تر کنیم.

 طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی خوی امروز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. در قالب این طرح توسعه، سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی به صورت رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزانه هزاران نفر از شهروندان ایرانی و ترکیه‌ای می‌توانند با کمترین زمان معطلی از این مرز تردد کنند.

عملیات احداث این پایانه در سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت بیش از ٨ هزار مترمربع آغاز شد و ٣ هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیارد تومان) برای آن هزینه شده است. ساختمان جدید این پایانه پس از ٥ سال انتظار امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مرز رازی خوی یکی از پرترددترین و یکی از شکیل ترین مرزهای زمینی کشور است، اما متاسفانه راه دسترسی از خوی تا قطور و رازی نیز بسیار نامساعد بوده و در خور یک پایانه مرزی نیست.

کد خبر 2757366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha