باند حفاران غیرمجاز در کامیاران دستگیر شد

فرمانده یگان  حفاظت اداره  کل میراث  فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی کردستان گفت: باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش موچش شهرستان کامیاران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث فرهنگی شهرستان کامیاران مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای "شترمل" از توابع بخش موچش، بررسی  و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس رئیس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان، نیروهای پاسگاه انتظامی و مسئول میراث فرهنگی کامیاران در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری چند نقطه از محل قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه در این زمینه ۴ حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، اظهار کرد: پرونده قضایی برای عوامل دستگیر شده تشکیل شد و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی ادامه داد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در سریعترین زمان ممکن به اداره کل میراث  فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 2757373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha