نماینده بوکان در مجلس: دو وزارتخانه در بازسازی سینمای بوکان مشارکت می کنند

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس گفت: وزارت اقتصاد و دارایی از طریق تبصره ۱۸ به احیای سینمای بوکان کمک می کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزبرای مشارکت در پروژه احیای سینمای بوکان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، انور حبیب زاده در این باره اظهار کرد: کسب دستور خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر «کمک اداره کل اقتصاد وداریی آذربایجان غربی به احیای سینمای بوکان ازطریق تبصره ۱۸» ، جهت احیای سینمای بوکان و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مشارکت در پروژه احیای سینمای بوکان این امر انجام می گیرد.

او ادامه داد: به دنبال دیدار و چندین بار مکاتبه،  معاون وقت سازمان امور سینمایی  کشور اعلام کرد که پس از اجرای طرح بازسازی سینما از سوی شهرداری بوکان با تاییدیه  موسسه سینما شهر، این سازمان علاوه بر صدور مجوز، هزینه تجهیزات صدا و نمایش فیلم را تامین می کند و هر سال حداکثر ۱۶۰ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می کند.

نماینده بوکان ادامه داد: سال گذشته نیز وقتی  سید محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوکان سفر کرد بعد از بازدید از سینمای بوکان اعلام کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بازسازی سینما از سوی شهرداری به تجهیز آن اقدام می کند.

به گفته حبیب زاه؛ مهرماه  سال گذشته نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن موافقت دستور احیای سینما بوکان را صادر کرده است.

سینمای بوکان که در اوایل دهه ۸۰ تعطیل شد، پروژه احیای آن به صورت یک پردیس مدرن و مجهز ۵ سالنه با ظرفیت ۶۸۰ صندلی در خردادماه امسال توسط شهرداری بوکان وارد مرحله طراحی نقشه و ارزیابی شده است‌.

کد خبر 2757374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha