وضعیت مطلوب کردستان در آمار اعتیاد نسبت به وضعیت کلی ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر و فرمانده انتظامی کردستان گفت: در حال حاضر استان در بحث آمار اعتیاد و قاچاق مواد مخدر وضع مطلوبی نسبت به سطح کشور دارد.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در همایش سالروز مبارزه با مواد مخدر، یاد و خاطره ٤ هزار شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشت و گفت: به راستی جمهوری اسلامی ایران سردمدار مبارزه با سوداگران مرگ است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان کردستان در بحث موادمخدر وضع مطلوبی نسبت به سطح کشور دارد، افزود: مصرف مواد مخدر چهارمین بحران اجتماعی در جهان و یکی از پنج آسیب اجتماعی و البته اولین آسیب اجتماعی در سطح کشور است.

فرمانده انتظامی کردستان اظهار کرد: مواد مخدر بستر ساز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است و سر نخ و منشاء تمامی آسیب ها و بحران های اجتماعی به توزیع، قاچاق و مصرف مواد مخدر مربوط می شود.

سردار آزادی با بیان اینکه طلاق از جمله آسیب هایی است که بخش زیاد آن از مصرف مواد مخدر حادث می شود، ادامه داد: ریشه تمام خشونت های خانگی، قتل، همسرآزاری، کودک آزاری و ... در اعتیاد است.

وی یادآور شد: پیشگیری از این معضل نیازمند افزایش تعهد، مسئولیت اجتماعی، بهرهگیری از افراد صاحب فکر، روحانیون و علمای دینی، مراکز مذهبی، توجه به نقش خیرین و انجمن های مردم نهاد و نقش آفرینی ادارات و سازمان ها است.

مراکز پژوهشی، مدل های موفق مبارزه با اعتیاد ارائه کنند

استاندار کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه دانشگاهی، اساتید و مراکز پژوهشی مدل های موفق مبارزه با اعتیاد را ارائه کنند، بیان کرد: شعار امسال هفته مبارزه با مواد مخدر «یاریگر هم باشیم» است و با توجه به اینکه یاریگری مصادیق مختلفی دارد که مصداق اصلی آن تعامل، همدلی و همگرایی و هم قسم شدن برای مبارزه با مواد مخدر است.

اسماعیل زارعی کوشا با تاکید براینکه ایجاد زیرساخت های مختلف در موضوع مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از نکات مهم است که اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شده است، گفت: احداث و راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در سنندج که با اهتمام و کار جهادی شورا و شهرداری و بهزیستی و شورای مبارزه با مواد مخدر انجام گرفت.

وی با بیان اینکه احداث این کمپ به شدت در استان احساس می شد و خوشبختانه عملیاتی و فعال شد که البته هدف صرف جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها نیست، افزود: هدف اصلی بهبودی و بازگشت به چرخه زندگی سالم و معیشت سالم و مولد است که این نیازمند ایجاد زنجیره های بعدی در کنار نگهداری است.

استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان همواره جزو استان هایی بوده که چهره پاکی از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد داشته است به رغم اینکه در مجاورت مسیرهایی هستیم که ما را به شدت تهدید می کند اما به نسبت سایر استان ها وضعیت در حوزه مواد مخدر مطلوب هستیم.

وی ادامه داد: مشکلات اشتغال و اقتصاد تنها دلیل گرایش به سمت اعتیاد نیست چراکه اگر اینگونه بود ما در بین خانواده های متمکن که دارای جایگاه اجتماعی قابل توجهی هستند افرادی را داریم که اعتیاد دارند.

کد خبر 2757463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha