دفن پسماند تکاب غیر اصولی است/ مهلت ٢هفته ای بازرس‌کل آذربایجان غربی برای مکان‌یابی

سرویس آذربایجان غربی- بازرس کل استان آذربایجان غربی به مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص مشکلات ناشی از دفن غیراصولی و غیر بهداشتی پسماند و زباله‌های شهرستان تکاب هشدار داد.

به گزارش کردپرس از بازرسی‌کل آذربایجان غربی، روح‌الله محبوبی در جلسه بررسی و رسیدگی به مشکلات مربوط به محل لندفیل شهرستان تکاب که با حضور معاون امور عمرانی استاندار، شهردار تکاب و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در محل بازرسی‌کل استان تشکیل شد، گفت: این محل در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر تکاب قرار گرفته و باعث ایجاد و بروز مشکلات زیست محیطی و اجتماعی و ایجاد نارضایتی‌های جدی در شهروندان شده است.

او ضمن اشاره به خطرات و آسیب‌های زیست محیطی متعدد ناشی از دفن غیراصولی و غیربهداشتی پسماند و زباله‌های شهرستان تکاب افزود: متاسفانه بر خلاف تعهدات قانونی و انتظار عمومی از مسئولان تاکنون اقدام اثربخشی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صورت نگرفته است.

بازرس‌کل استان آذربایجان غربی با اشاره به هشدار نظارتی صادره از سوی بازرسی کل استان در این زمینه افزود: تمام دستگاه‌های دخیل در امر باید طی دو هفته آینده اقدامات لازم درخصوص مکان‌یابی و معرفی محل جدید از بین 8 نقطه در نظر گرفته شده به عنوان سایت جدید پسماند شهرستان تکاب را انجام و گزارش نهایی اقدامات خود را تحویل بازرسی‌کل استان دهند.

تکاب، شهر طلایی ایران، با معادن عظیم سنگ و طلا در کنار همه محرومیت های تاریخی اش، سال ها است به دلیل کمبود امکانات در شهرداری، برای دفن پسماند هم در عذاب است! سایت پسماند تکاب قدیمی و حدودا ٥٠ ساله است و از ابتدا جایگزینی آن طبق استانداردهای لازم نبود و فاقد مجوز زیست محیطی است. متاسفانه در حال حاضر این سایت کارکرد خود را از دست داده و در ضعف مدیریتی شهرداری تکاب و نبود امکانات در شهرداری سایت پسماند در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است.

سال گذشته شهردار این شهر در نبود امکانات به زباله سوزی روی آورد، تخلفی آشکار که خلاف قوانین مدیریت پسماند و هوای پاک بود و دود آن به چشم مردم و محیط زیست رفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تکاب سال گذشته به کردپرس گفته بود؛ «در دوره شهردار قبلی در پی اخطارهای متعدد و عدم پاسخگویی شهردار در نهایت او را به مراجع قضایی معرفی کردیم و شخص شهردار به دلیل نقض قوانین محکوم شد».

اکنون که سایت پسماند تکاب همچنان غیر اصولی و مغایر قوانین زیست محیطی اداره می شود، اداره کل بازرسی به قضیه ورود کرده است، اما جالب اینجاست که با وجود این همه تبعات همچنان خبری از پرداخت عوارض آلایندگی معادن به شهرداری این شهر نیست!!

کد خبر 2757505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha