پیش بینی برداشت ۵ هزار تن کلزا در مزارع کردستان

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز برداشت کلزا در مزارع استان خبر داد و گفت: پیش بینی شده امسال ۵ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شود.

به گزارش کرد پرس، فریدون حامدی گفت: در سال زراعی جاری (مهر سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه برداشت کلزا از مزارع شهرستان کامیاران از چند روز گذشته آغاز شده است، افزود: از امروز هم برداشت کلزا در مزارع شهرستان مریوان آغاز شد و به تدریج طی چند روز آینده هم در شهرستان های دهگلان و سقز هم شروع می شود.

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: براساس آخرین برآورد انجام شده امسال افزون بر ۵ هزار تن محصول کلزا از مزارع استان برداشت می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲ هزار و ۸۳۰ تن بود، ۲ برابر افزایش می یابد.

حامدی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سطح زیرکشت کلزا در کردستان مربوط به شهرستان کامیاران با ۷۰۰ هکتار است، ادامه داد: سال گذشته میانگین عملکرد کلزا در مزارع استان ۲ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم در هکتار بود و در برخی مزارع شهرستان های دهگلان و سقز هم عملکرد بالای ۵ تن در هکتار هم حاصل شد.

وی به قیمت خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری اشاره کرد و یادآر شد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیر امور زارعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ارقام کشت شده کلزا در سال زارعی جاری در استان را شامل رقم هیبرید داخلی( نپتون) و(آرشیتکت) عنوان کرد و بیان کرد: کشت این محصول در استان به طور قراردادی انجام نشده است؛ بنابراین کلزاکاران محصول خود را به مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید؛ تحویل می دهند.

کد خبر 2757540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha