«شاهو محمدی» با مدال طلا المپیک به مهاباد بازگشت

سرویس آذربایجان غربی- آیین استقبال از «شاهو محمدی» دارنده مدال طلای مسابقات المپیک ویژه برلین امروز با حضور شمار زیادی از شهروندان مهابادی در تالار وحدت این شهر برگزار شد.

به گزارش کردپرس، نوجوان ورزشکار مهابادی و نابغه سندروم داون کشور که توانست در در رشته شنای کرال سینه ۴۰۰ متر المپیک ویژه برلین ٢٠٢٣ مدال طلا بگیرد، امروز سه‌شنبه با استقبال پرشور مردم به زادگاهش بازگشت و مورد استقبال قرار گرفت.

در این مراسم فرماندار مهاباد اعلام کرد: برای قدردانی از تلاش‌های «شاهو محمدی» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت نقد و یک قطعه زمین به وی هدیه داده می شود.

«شاهو محمدی» نوجوان توانخواه مهابادی که به عنوان تنها نماینده کاروان ایران در رشته شنا مسابقات المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین حضور داشت توانست در ماده ۴۰۰ متر صاحب عنوان نخست و گردان آویز طلا شود.

در مسابقات المپیک ویژه برلین محمدی شناگر مهابادی در ماده ۱۰۰ متر پروانه که رشته تخصصی اوست به مصاف حریفان رفت ولی بخاطر افتادن عینک در حین شنا، نتوانست مسابقه را ادامه دهد در حالیکه امید اول کسب مدال طلا بود، در عین ناباوری حذف شد.

علاوه بر این محمدی، رکورد شنای توانخواهان، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای توانخواهان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دو ومیدانی هم فعال است.

این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر توانخواه نزدیک به ٣ هزار متر شنا کرد و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان شد.

کد خبر 2757557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha