«شاهو محمدی» به اردوی تیم ملی پاراشنای ایران دعوت شد

شاهو محمدی، نابغه ورزشی سندروم داون مهابادی به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان پاراشنای ایران دعوت شد .

به گزارش کردپرس، اولین اردوی آمادگی تیم ملی شنای جانبازان و توان‌یابان در رده سنی جوانان از یازدهم شهریورماه امسال، به مدت پنج روز در محل کمپ‌های تیم ملی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان تهران برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، شاهو محمدی، نابغه ورزشی سندروم داون مهابادی جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۵ تاشکند ازبکستان، به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان پاراشنای ایران دعوت شد .

همچنین محسن مازوجی، مربی شایسته مهابادی نیز به عنوان مربی تیم ملی شنای جانبازان و توان‌یابان به اردوی مذکور دعوت شده است.

مسابقات پاراآسیایی ٢٠٢۵ تاشکند ازبکستان سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس،«شاهو محمدی» نوجوان مبتلا به سندروم داون مهابادی به عنوان نخستین شناگر توانخواه توانسته نزدیک به ٣ هزار متر شنا کند و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است. او که به عنوان تنها نماینده کاروان ایران در رشته شنا مسابقات المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین حضور داشت توانست در ماده ۴۰۰ متر صاحب عنوان نخست و گردان آویز طلا شود.

علاوه بر این محمدی، رکورد شنای توانخواهان، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای توانخواهان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دو میدانی هم فعال است. او اکنون با ایفای نقش اول در فیلم "مرد پروانه ای" توانسته در حوزه هنری نیز ورود کند.

کد خبر 2774636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha