متوسط سرانه مصرف آب در مهاباد بالاتر از آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان مهاباد گفت: متوسط سرانه مصرف آب در مهاباد بالاتر از استان آذربایجان غربی است و این امر نیازمند فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه آب در بین شهروندان است.

مسعود امجدی در گفت و گو با کردپرس اظهار کرد: متوسط سرانه مصرف آب در مهاباد به ازای هر نفر در شبانه‌روز ۲۱۰ الی ۲۱۵ لیتر است که این میزان در مقایسه با استان آذربایجان غربی رقم بالاتری را نشان می دهد.

امجدی بیان کرد: میانگین سالانه مصرف آب در آذربایجان غربی برای هر شهروند در شبانه روز ۱۵۷ لیتر در شبانه روز است.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که در مهاباد به ازای هر نفر سالانه به طور میانگین ۵۰ لیتر در شبانه روز در مقایسه با کل استان آب بیشتری مصرف می شود.

او با تاکید بر اهمیت نامگذاری هفته صرفه جویی آب نیز گفت: با توجه به میزان بالای مصرف آب در بین شهروندان مهابادی ضرورت ایجاد فرهنگ سازی در امر صرفه جویی و مصرف بهینه آب احساس می‌شود.

امجدی تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه به صورت فعالانه عمل کرده و در این مورد آگاه‌سازی انجام دهند، چرا که آب یک سرمایه ملی و بومی است و ضرورت دارد که شهروندان در خصوص مصرف آب حساسیت های لازم را داشته باشند و از هدر دادن این سرمایه گرانبها خودداری کنند.

کاهش ۲۳میلیون مترمکعبی حجم آب سد /تولید برق آبی در مهاباد ٥٠ درصد کاهش یافت

مدیر امور آب مهاباد نیز به خبرنگارکردپرس گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۲۲ میلیون متر مکعب رسیده و در مقایسه با سال گذشته ۲۳ میلیون مترمکعب کمتر است همچنین  تراز سد مهاباد نیز به یک هزار و ۳۵۱ متر کاهش یافته است.

خالد رحمانی افزود: از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه پارسال) تاکنون ۴۰ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت اراضی بخش کشاورزی رها سازی شده و این روند همچنان تا سقف ۹۰ میلیون و با توجه به نیاز کشاورزان ادامه دارد.

مدیر امور آب مهاباد اظهار کرد: امسال در مجموع سه هزار و ۷۳۸ مگاوات برق در نیروگاه سد این شهرستان تولید شد، و این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۵۰ درصد کمتر است.

او اضافه کرد: کاهش میزان تولید برق از نیروگاه سد مهاباد به علت کاهش بارش نزولات جوی در سال آب جاری، کاهش ورودی آب به مخرن و در نهایت کاهش رهاسازی بوده است.

کد خبر 2757609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha