۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
جوانرود صاحب سینما می‌شود

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره شهر جوانرود به زودی صاحب سینما می‌شود.

مسعود قادری در گفتگو با خبرنگار کُردپرس عنوان کرد: مجوز سینمای جوانرود در تاریخ ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ از سوی سازمان سینمایی کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این سینما در سالن مجتمع فرهنگی هنری هلانیه این شهر با ظرفیت ۱۰۰ نفر و بادرجه کیفی ۱ راه اندازی می‌شود و در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوانرود در ادامه گفت: سالن در اسرع وقت از سوی موسسه سینما شهر تجهیز خواهد شد و سپس از طریق مزایده به بخش خصوصی که شرایط لازم را داشته باشد واگذار خواهد شد.

قادری تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور در سینما جوانرود به‌روزترین فیلم‌ها اکران خواهد شد.

مسعود قادری با اشاره به توسعه و رشد زیر ساخت‌های فرهنگی، از سینما به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه جامعه نام برد و توضیح داد: متاسفانه شهرستان جوانرود با ۸۰ هزار نفر جمعیت و ظرفیت بالای فرهنگی و هنری از این نظر کم برخوردار و محروم بوده و نیاز به تلاش مضاعف دارد تا عقب ماندگی های گذشته که ناشی از کم توجهی ها ، سهل انگاری و تبعیض بوده است جبران شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانرود ضمن یادآوری ثبت جهانی متظر فرهنگی اورامانات و پیوستن شهر جوانرود به شهرهای خلاق فرهنگ وهنر کشور ، اظهار کرد: از ۲ سال پیش چندین موضوع زیربنایی از جمله سینما، گالری، آمفی تئاتر روباز به عنوان اولویت این اداره در دستور کار قرار گرفت و با جدیت پیگیری شد که خوشبختانه یکی از دغدغه ایجاد سینما در خرداد ماه سال‌جاری به نتیجه رسید که امیدوارم با همراهی مسئولین و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در شُرف انجام هستند، تحقق یابد.

کد خبر 2757622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha