۲ هزار کیلومتر راه در کردستان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) احداث می شود

براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ۴ ساله با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، ۲ هزار کیلومتر جاده جدید در کردستان احداث می‌شود.

به گزارش کرد پرس، استاندار کردستان در جلسه محرومیت‌زدایی کردستان و تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) که با حضور سردار آبرومند در سنندج برگزار شد، گفت: ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در قالب این تفاهم‌نامه و میان دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن امضا شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: اجرای عملیات بیش از دو هزار کیلومتر راه جدید و حدود ۶۰۰ کیلومتر مرمت و بازسازی در یک قرارداد ۴ ساله به این قرارگاه واگذار خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرای حدود ۵۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری، ساخت و تجهیز ۱۵ ایستگاه پمپاژ با هدف توسعه اراضی کشاورزی در وسعت ۲۸ هزار هکتار از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه منعقد شده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) هم در این جلسه بیان کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان بخشی از ماموریت مهم خود، بنا دارد که با رفع محرومیت امیدآفرینی کند.

سردار آبرومند با بیان اینکه همه باید برای توسعه همه جانبه کردستان تلاش کنیم، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم به شکل جهادی و با اقدامات مؤثر و سازنده در خدمت مردم باشیم.

گفتنی است ایجاد اشتغال در زنجیره ارزش ۴ رسته اصلی گردشگری، صنایع دستی، دست بافته‌ها و باغداری و ساخت ۸ مدرسه به صورت مشارکتی از دیگر مفاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بود که مابین استاندار کردستان و فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در این نشست امضا شد.

کد خبر 2757658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha