اهمیت فعال سازی بازارچه ساری سو ماکو در جذب سرمایه گذار

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو بیان کرد: منطقه آزاد آمادگی کامل را برای ایجاد زیر ساخت های لازم جهت بازگشایی بازارچه مرزی ساری سو را دارد

به گزارش کردپرس از صمت؛ حسین گروسی در دیدار با مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت کشور افزود: افزایش تعامل و مبادلات تجاری با همسایگان بخصوص کشور ترکیه و فعال سازی بازارچه های مرزی و دیگر مراکز خرید در مناطق آزاد تجاری بخصوص ماکو می تواند نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار و توریست را ایفاء کنند.

او تاکید کرد: منطقه آزاد تجاری ماکو با قرار گرفتن در نقطه اتصال ایران و ترکیه و کشورهای اروپایی و داشتن ظرفیت های مهم صنعتی، معدنی و تجاری نقش مهمی در توسعه تجاری و اقتصادی منطقه و کشور دارد.

محمدرضا خدرلو رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: هدف بازگشایی و احیاء بازارچه های مرزی باید در جهت توسعه مبادلات مرزی باشد و رفاه و تامین معیشت مردم نیز باید در این موضوع مد نظر قرار گیرد.

او تصریح کرد: برای توسعه فعالیت های تجاری باید زیر ساخت های لازم و بروز در پایانه ها و بازارچه های مرزی ایجاد شود. امکانات رفاهی و فنی برای مسافرین و رانندگان یکی از ملزومات پایانه ها و گمرکات است.

خدرلو اضافه کرد: برای فعال سازی بازرچه های مرزی باید کالاهای مبادلاتی باید مشخص شود و تعاملات و هماهنگی های لازم‌ با طرف ترکیه ای انجام شود و فعال سازی بازارچه از سوی ۲ کشور بصورت همزمان صورت گیرد.

کد خبر 2757661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha