کشتار روزانه ۲۰۰ تن مرغ در کردستان/نیاز بازار ۱۳۰ تن است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر میزان کشتار روزانه مرغ در کردستان رو به افزایش بوده و روزانه ۲۰۰ تن مرغ کشتار و در شبکه فروش توزیع می شود.

به گزارش کرد پرس، پوریا شهسواری گفت: طی چند روز گذشته به دلایلی از جمله عدم همکاری برخی از کشتارگاه ها و مرغداران و همچنین ایام عید قربان با کمبود نسبی گوشت مرغ در استان مواجه شدیم.

وی اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان نسبت به استان های همجوار را دلیل نارضایتی مرغداران و صاحبان کشتارگاه ها عنوان کرد و افزود: این توجیه درستی نیست چراکه قیمت گوشت مرغ در استان کردستان که جزو تولید کنندگان هستیم، باید از دیگر استان ها کم تر باشد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این کمبود از امروز در سطح استان بر طرف شده است و هم اکنون مرغ به میزان نیاز در بازار استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: طی چند روز گذشته در سطح استان کردستان میزان کشتار مرغ به ۲۰۴ تن افزایش پیدا کرد.

شهسواری با اشاره به وضعیت تامین مرغ در شهرستان سنندج، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۷۵ تن از مرغ کشتار شده مربوط به شهرستان سنندج است و به همین دلیل در مرکز استان هم مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف گوشت مرغ در این استان ۱۳۰ تن در روز است، یادآور شد: کمبود گوشت مرغ در استان برطرف شده و مردم می توانند نیاز خود را به راحتی تامین کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزایش قیمت گوشت مرغ در استان کردستان را تکذیب کرد و بیان کرد: افزایش قیمت که چند روزی است در استان شایع شده کذب محض است و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند.

کد خبر 2757726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha