توصیه متفاوت انگلیس به شهروندان این کشور در سفر به مناطق کردنشین عراق و ترکیه

سرویس جهان- اداره اتباع وزارت خارجه انگلیس امن ترین مناطق عراق برای سفر شهروندان این کشور را اقلیم کردستان اعلام کرده است اما شهروندان انگلیس را از سفر به مناطق کردنشین جنوب ترکیه بر حذر داشته است.

به گزارش کردپرس، اداره اتباع وزارت خارجه انگلیس در اطلاعیه هایی هشدارهای امنیتی درباره سفر اتباع این کشور به ترکیه و عراق صادر کرده است.

وزارت خارجه انگلیس سفر شهروندان این کشور به عراق را، به جز شهرهای اقلیم کردستان عراق ناامن تشخیص داده و آنها را از عواقب سفر به مناطقی به جز اقلیم کردستان آگاه کرده است.

اما دفتر اتباع وزارت خارجه انگلیس در مورد وضعیت امنیتی ترکیه اطلاعیه متفاوتی صادر کرده است. انگلیس از شهروندان خود خواسته است برای گذراندن تعطیلات تابستانی در ترکیه، به مناطق کردنشین ترکیه در نزدیکی مرز سوریه سفر نکنند و سفر به مناطق حکاری و شرناخ را تنها در صورت ضرورت مجاز دانسته است.

وزارت خارجه انگلیس دلیل توصیه به عدم سفر شهروندان این کشور به عراق، به جز اقلیم کردستان را ادامه اعتراضات گاه و بی گاه دانسته و درباره توصیه به عدم سفر شهروندان این کشور به مناطق کردنشین ترکیه هممرز با سوریه، مسائل امنیتی و ترور را مطرح کرده است.

کد خبر 2757736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha