اجرای طرح هادی در کردستان ۱۱ درصد پایین تر از میانگین کشوری است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: استان کردستان از لحاظ شاخص برخورداری از طرح هادی ۱۱ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

به گزارش کرد پرس، سعید رسولی با بیان اینکه شاخص بهره مندی کشور از طرح هادی ۵۴ درصد است که این میزان در استان ۴۳ درصد است، گفت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی ها برای اجرای این طرح در استان تخصیص داده شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر، مطالعات طرح هادی در هزار و ۳۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به پایان رسیده و طرح هادی در ۵۵۳ روستای استان نیز اجرایی شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان در این روستا ها ساکن هستند و حداقل یک فاز این طرح در آن به سرانجام رسیده است.

رسولی ادامه داد: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستا ها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.

وی یادآور شد: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات و تجهیزات عمومی روستایی از دیگر اهداف اجرای طرح هادی در مناطق روستایی است.

کد خبر 2757772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha