کلنگ زنی پروژه تولید کنستانتره آهن گلالی در قروه

پروژه تولید کنسانتره آهن گلالی در قروه با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان و برخی از مدیران شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در مراسم کلنگ زنی این پروژه، گفت: کلنگ زنی این پروژه که امروز شاهد هستیم، مجوز آن در سال ۱۴۰۰ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد و امیدواریم تا ۲۷ ماه آینده و شاید زودتر از موعد هم به بهره برداری برسد.

بختیار خلیقی اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر آغاز به کار کرده و امیدواریم شاهد شکوفایی صنایع معدنی در شهرستان قروه باشیم.

وی از سرمایه گذاری شرکت معدنی صنعتی صبانور در این پروژه خبر داد و افزود: شرکت صبا نور یکی از شرکت های صنایع معدنی مهم استان است و با توجه به تاریخ دیرینه  ای که در شهرستان بیجار و در تولید کنسانتره در استان دارد لذا در همین راستا به سرمایه گذاری در شهرستان قروه و در زمینه تولید فولاد ورود کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در سال ۷۲ مجوزهای اکتشاف برای معدن گلالی صادر شد و ظرفیت آن در سال ۹۶ در بحث اکتشاف در حین استخراج به ۱۸ میلیون تن رسید و شرکت صبانور اکنون برای فرآوری و تولید کنسانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال ورود کرده است.

کد خبر 2757817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha