استقرار ۳ اکیپ آتش نشانی در پارک های جنگلی سنندج

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از استقرار ۳ اکیپ برای اطفاء حریق در پارک های جنگلی سطح شهر خبر داد و گفت: این اکیپ ها هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در ۳ نقطه از پارک های جنگلی مستقر شده اند.

به گزارش کرد پرس، مرتضی کرمی از استقرار ۳ اکیپ برای اطفاء حریق در پارک های جنگلی سطح شهر خبر داد و گفت: این اکیپ های خودروی و موتورسوار در راستای تسریع در اطفاء حریق هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در ۳ نقطه شامل پارک  جنگلی آبیدر، ورودی پارک کودک و توس نوذر مستقر می شوند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه های منابع طبیعی، به منظور پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی مردم از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص در کوه آبیدر و سایر پارک های جنگلی خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: برای جلوگیری از حریق مراتع، باغات، زمین های کشاورزی و پارک های جنگلی هرگز مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیای مشابه را نباید در داخل جنگل ها و مراتع رها کرد.

کرمی ادامه داد: این ‏اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و باعث ‏ایجاد آتش سوزی می شوند.

وی بر خودداری از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده  شده در جنگل ها و مراتع تاکید کرد و یادآور شد: باید گیاهان و علوفه سطح جنگل و مرتع را با چرای دام و برداشت دستی کاهش داد و تنه های پوسیده و خشک ‏درختان پاکسازی شود.

ایجاد مرز های خاکی مثل کانال، خاک ریز و سنگ چین بین مزارع و حاشیه جنگل و مرتع، خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع مجاور جنگل ها و مراتع و خودداری از روشن کردن آتش در نواحی جنگلی و مراتع از دیگر نکاتی بود که معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج برآن تاکید کرد.

کرمی بیان کرد: شهروندان و مسافرین در مواقع ضروری آتش را در جایگاه های ویژه یا سطوح بدون ‏پوشش گیاهی روشن و دور آن را با سنگ چین محصور کنند و هنگام خاموش کردن آتش، خاکستر های اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (به وسیله آب یا مدفون کردن با خاک) ‏رها نکنند.

وی در پایان از مردم شهر سنندج درخواست کرد: در صورت مشاهده آتش سوزی سریعا با شماره ١٢۵ تماس و موقعیت محل آتش سوزی را دقیق و واضح اعلام کنند.

کد خبر 2757902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha