خدمات رسانی به ۳۷۶۱ مصدوم تصادفی توسط اورژانس کردستان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه ماه اول امسال سه هزار و ۷۶۱ ماموریت مربوط به تصادفات انجام و به سه هزار و ۶۳۸ مصدوم خدمات ارائه شد.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۸۵۹ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی انجام و ۸۴ هزار و ۱۸۳ پاسخ به تماس با مر کز دسیپچ اورژانس، توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسید.

وی افزود: ماموریت های انجام گرفته با اعزام آمبولانس همراه و شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بود که در مجموع ۱۲ هزار و ۶۵۱ مورد به بیماری ها اختصاص داشت.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۲ هزار و ۴۴۷ مورد ماموریت ناشی از حوادث غیرتصادفی در این مدت، اظهار کرد: طی مأموریت های انجام شده هفت هزار و ۲۳۵ مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شدند.

پیرا به ارائه چهار هزار و ۴۸۷ خدمات فوریتی در محل حادثه به مصدومان حوادث تصادفی و ۹۵۰مصدوم حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و ادامه داد: ۸۳۱ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۷۹۶ماموریت نیز تنفسی بود.

وی با بیان اینکه ۴۶۱ مورد مسمومیت در این مدت به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، یادآور شد: از این تعداد ۴۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با قدردانی از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل آن مدیریت برای ارائه خدمات اورژانسی به مصدومان و بیماران، بیان کرد: با وجود این، ۶ هزار و ۳۲۲ مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسید که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2757904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha