اعتبارات تملک دارایی کردستان به ۳۶۲۸ میلیارد تومان رسید/وجود ۴۳۹ پروژه نیمه تمام

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ میزان اعتبارات تملک دارایی استان به ۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس، اکبر محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان، گفت: در ۲ حوزه پروژه های عمرانی و اقتصادی چالش های داریم که انتظار می رود مدیران و فرمانداران پروژه های عمرانی اولویت دار را شناسایی کرده و در یک بازه زمانی ۳ ساله به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه مدیران و فرمانداران در سال جاری باید از تعریف پروژه های جدید با توجه به مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات، خودداری کنند، افزود: پروژه های اقتصادی کلانی در دست اجرا بوده و باید تکلیف راه آهن، سدها، کریدورها، پروژه های آب رسانی و کشاورزی را روشن کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه هدفمند کردن اعتبارات برای هزینه کرد در پروژه های عمرانی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: در بحث مباحث اقتصادی نیز باید تلاش کنیم برای رشد تولید و مهار تورم سیاست های جدیدی را تدوین کنیم.

محمدی ادامه داد: در بحث تورم سیاست های کلان کشوری در این مسئله بسیار مهم است و در بحث تولید و ایجاد اشتغال نیز باید سعی کرد اعتبارات عمرانی در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید هزینه شود.

وی یادآور شد: مشارکت بخش خصوصی با توجه به محدودیت های اعتباری بسیار مهم است و ظرفیت های مناسبی در قانون بودجه امسال تدوین شده برای ایجاد اشتغال و توسعه که باید بخش خصوصی را در این حوزه وارد کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به توزیع اعتبارات تملک دارایی های استانی در سال ۱۴۰۲ با توجه به ابلاغ قانون بودجه اشاره کرد و بیان کرد: میزان اعتبارات امسال ۳ هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

محمدی با بیان اینکه در بحث رشد اعتبارات تملک دارایی ها استان کردستان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن در رتبه ۲۴ قرار داشت، گفت: امسال این جایگاه به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه های عمرانی نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: برای پروژه های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و برای پروژه های بالای ۷۰ درصد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: همچنین برای اتمام پروژه های عمرانی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر در کل استان ۴۳۹ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۷۰ درصد داریم که ۳ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای کلیه آنان نیاز است.

کد خبر 2757912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha