روستای هفت چشمه شایسته خدمات بیشتر

سرویس ایلام - روستای هفت چشمه با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت و پیشانی ورودی مرکز استان ایلام شایسته خدمات بهتر و بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهدی اکبرفرد عضو شورای روستای هفت چشمه و ریاست شورای شهرستان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: روستای هفت چشمه بزرگ‌ترین روستای استان با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر است و قطعا خدمات دهی به این محدوده وسیع از توان دهیاری خارج است؛ خصوصا آنکه بلاتکلیفی الحاق به شهر ایلام هم ضربات سنگینی به روستا زده اما در ۲ سال اخیر به نسبت تلاش شده خدمات بیشتری به روستا ارائه شود.

وی در خصوص یکی از مطالبات اهالی روستا که بهسازی و آسفالت خیابان ۱۶ متری هفت چشمه به عنوان یکی از معابر اصلی روستاست، توضیح داد: متاسفانه بخشی از آن خیابان به 14 متر و در بخشی به 10 متر کاهش یافته است و تا تعیین تکلیف عرض خیابان هیچ اقدامی اعم از جدول کشی و یا آسفالت نمی‌توان روی آن انجام داد. از طرفی تعیین تکلیف هم که بشود با اعتبارات کنونی دهیاری سال‌ها طول خواهد کشید که به طور کامل آسفالت شود.

وی افزود: پل رو باز هم برای هر عدد دال بتنی عرض 1 متر 6 میلیون تومان اعتبار لازم است که اگر طول کانال را بخواهیم پوشش بدهیم خیلی طول خواهد کشید که در حال حاضر به مرور و چند متر چند متر داریم تمامی کانال های روستا را پوشش می دهیم. به عنوان مثال در حال حاضر 17 متر دال گذاری در روستا در حال انجام داریم.

عضو شورای روستای هفت چشمه تاکید کرد: متاسفانه مردم نیز طبق مشاهدات خبرنگار خودتان گاها تمامی کانال های روستا را با فضولات حیوانی پر می‌کنند که در توان هیچ دهیاری نیست روزی چند بار یک محل را تمیز کند.

اکبرفرد در خصوص شبکه بهداشت و سگ های ولگرد نیز عنوان کرد: مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده و هزینه هر قلاده سگ جهت زنده گیری (با توجه به ممنوعیت اتلاف) حدود یک میلیون تومان است که با تعداد بی شمار قلاده سگ داخل روستا عملا جمع آوری آن‌ها در توان ما نیست. ضمن اینکه شهرداری نیز ظاهرا سگ‌ها را تحویل نمی‌گیرد و البته شبکه بهداشت هم در تلاش برای تهیه راه حل است.

وی به برخی خدمت‌رسانی ها در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این 2 سال 18 هزار متر آسفالت در مقابل 4 هزار متری که در 4 سال قبل آسفالت شد توسط دهیاری انجام گرفت و حدود 700 متر جدول گذاری در مقابل 40 متر 4 سال قبل انجام گرفت که نشان از تلاش جدی دهیاری برای روستاست. 

اکبرفرد ادامه داد: یکی از چالش‌های کنونی روستا این است که از آخر هفت چشمه (خروجی روستا به سمت شهر) تا روبروی سردخانه جزء طرح هادی هفت چشمه و یا شهر ایلام نیست اما مردم از دهیاری روستا مطالبه خدمات دهی به این محوطه را دارند که خلاف قانون و قواعد خدمات شهری است. 

وی افزود: همچنین به دلیل عدم بازنگری طرح هادی با وجود گذشت 2 سال از اتمام افق ده ساله آن از سمت اهالی اقدام به حداقل 150 فقره ساخت و ساز غیر قانونی و بدون ضابطه در اطراف روستا و خارج از طرح هادی شده است که علاوه بر عدم امکان خدمات دهی به این مناطق و ایجاد حاشیه نشینی و زور آباد به دلیل عدم رعایت خیابان بندی، در آینده درگیری ها و مشکلات زیادی را برای اهالی به وجود خواهد آورد.

عضو شورای روستای هفت چشمه گفت: آبیاری فضای سبز بلوار اصلی روستا نیز توسط شهرداری ایلام تامین می‌شود که متاسفانه اکنون به دلیل نیاز شهرداری به آب، سهم آب این بلوار قطع شده و دهیاری با تانکر درختان این بلوار را آبیاری می‌کند.

او گفت: توقف پروژه کمربندی کنارگذر روستا، طرح آبرسانی به 150 هکتار اراضی پایین دست روستا که تا مرحله کلنگ زنی نیز پیش رفت، بوی نامطبوع فاضلاب پایین دست روستا و... مسائلی است که هرکدام نیازمند پرداخت جداگانه و ویژه از سوی اهالی محترم رسانه است.

اکبرفرد افزود: در این خصوص چهار روستای در شرف الحاق همگی به دلیل یکپارچگی دارای مسیر اتصالی به همدیگر هستند که با اعتبار اندک می‌توان راههای مواصلاتی این روستاها را بازسازی کرد و در یکپارچه تر شدن این نقطه از شهر ایلام موثر بود.

رییس شورای شهرستان ایلام اظهار امیدواری کرد: دهیاری روستا جزو دستگاه های اجرایی شده و ان شاء الله با کمک قرارگاه محرومیت زدایی بتوانیم اقدامات خوبی برای مردم شریف روستای هفت چشمه انجام بدهیم.

کد خبر 2757954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha