یک سهل انگاری آتش به جان گندم زارهای بوکان انداخت

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان آتش‌نشانی بوکان گفت: آتش بیش از یک هکتار از گندم زار روستاهای سیدآباد و جمبوغه این شهرستان را از بین برد.

به گزارش کردپرس، رسول معروفی افزود:  بدنبال اعلام آتش گرفتن مزارع گندم در روستای سیدآباد بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۲ این سازمان به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: آتش نشانان پس از رسیدن با همکاری نیروهای مردمی موفق به مهار حریق شده و از گسترش آن و سرایت به دیگر مزارع گندم مجاور آن جلوگیری کردند.

معروفی گفت: این حادثه که علت آن را سهل انگاری عنوان کرده بودند؛ باعث سوختن یک هکتار گندم در آتش شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بوکان در هشداری جدی به کشاورزان، تصریح کرد: برداشت محصولات گندم و جو خود را هر چه سریعتر به پایان برسانند و از گزند آتش دور سازند.

معروفی افزود: با افزایش تدریجی دمای هوا و همچنین ورود موج دیگر گرما در روزهای آینده و وجود پوشش خشک گیاهی در مجاورت زمین های کشاورزی، احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در مراتع و مزارع نیز رو به افزایش خواهد بود.

او در پایان گفت: متاسفانه هر ساله در اواسط فصل تابستان و موقع برداشت محصولات کشاورزی بی احتیاطی و سهل انگاری در روشن کردن آتش از سوی کشاورزان و گاها افراد رهگذر باعث وقوع آتش سوزی در مزارع و مراتع شده و خسارات زیادی را نیز با خود بهمراه خواهد آورد.

کد خبر 2757962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha