کردستانی ها ۴۶ میلیارد تومان از طریق کالابرگ الکترونیک خرید کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مردم استان در قالب طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای انجام این طرح تاکنون ۴۶ میلیارد تومان کالای اساسی خریداری کردند.

به گزارش کرد پرس، فرزاد پیشکاری گفت: ۵۹ هزار تراکنش خرید در فروشگاه های طرف قرارداد از آغاز اجرای این طرح در استان انجام گرفته و روز به روز این روند افزایشی است.

وی افزود: یک میلیون و ۶۴۷ هزار نفر از جمعیت استان یارانه بگیر هستند که حدود ۶۹۴ هزار نفر از این تعداد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند و از این سبد کالا می توانند استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: ۳۵ هزار خانوار در استان از این طرح اختیاری استفاده کرده و از ۸۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای هر نفر بهره مند شده اند.

پیشکاری با بیان اینکه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ثابت است، ادامه داد: هر کسی از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده نکند، همچنان از یارانه نقدی بهره مند است و دولت بنا ندارد یارانه را حذف کند.

وی با بیان اینکه استقبال از این طرح در استان در حال افزایش است، یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم، ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به عنوان مصرف کننده نهایی با استفاده از کارت های بانکی و اعتبار یارانه خود می توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: بستر لازم برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان ایجاد و قرارگاه کالابرگ استانی تشکیل شده و در شهرستان ها نیز این قرارگاه تشکیل جلسه می دهد تا همه مناطق استان تجهیز شود.

پیشکاری گفت: در سطح شهرها، فروشگاه های زنجیره ای فعال و در روستاها نیز تعاونی های روستایی فعال شده است و علاوه بر آن خانوارها از فروشگاه های خرد و کلان نیز می توانند خرید کنند.

کد خبر 2757967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha