ادارات کردستان الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: میزان همکاری ادارات استان در راستای صرفه‌جویی مصرف برق کم بوده و الگوی مصرف توسط آنان رعایت نمی شود.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان با بیان اینکه امروز تامین برق پایدار از مهمترین مسائل است که به صورت جدی در شرکت برق استان دنبال می‌شود، گفت: آنقدر ما بین مصرف بهینه و تولید فاصله داریم که می‌توانیم بیشتر از اینها اگر ناترازی داشته باشیم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت برق نیاز به ایجاد عزم و اراده دارد، افزود: ۷۴۰ هزار انشعاب در کردستان وجود دارد که اگر هر مشترک معادل ۱۰۰ وات صرفه‌جویی کند دیگر ناترازی در کردستان نخواهیم داشت که این مهم نیاز به عزم جدی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: وزارت نیرو بعد از ماه‌ها کار کارشناسی نسخه‌ای تعریف کرده که به صورت دقیق باید در استان اجرا شود.

لهونیان با بیان اینکه در بخش صنعت تعدیل برق نداشته‌ایم و مدل‌هایی را برای بخش صنعت، کشاورزی، معابر و پارک‌ها و غیره تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: بخش تجاری و خانگی خط قرمز است و نباید حتی یک ساعت خاموشی داشته باشیم که در استان کردستان تا این لحظه حتی یک دقیقه هم خاموشی نداشته‌ایم.

وی از عدم همکاری بخش اداری استان در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق گلایه کرد و یادآور شد: پایش مصرف برق در ادارات به صورت لحظه‌ای در حال رصد است که خیلی از ادارات مدل را رعایت نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: بالغ بر ۶۷ مگاوات مولد در کردستان قابل بهره‌برداری است اما تنها ۱۰ درصد آن وارد مدار شده و این نشان می‌دهد که همکاری صورت نمی‌گیرد.

لهونیان از هوشمندسازی موتورهای برق ادارات خبر داد و با اشاره به اینکه در این موضوع جز ۴ استان برتر کشور هستیم، گفت: هوشمندسازی این بستر را برای ما فراهم کرده که مشترک پرمصرف را قطع می‌کنیم.

کد خبر 2757977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha