هشدار منابع طبیعی در خصوص آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم پیرزادیان عنوان کرد: آتش‌سوزی به عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های استان است، به همین دلیل مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی، نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

او گفت: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

وی افزود: پیشگیری از حریق در جنگل ها و مراتع و حفاظت از این سرمایه ملی نیازمند مشارکت فعال تمام اقشار مردم و آمادگی دستگاه های مسئول در این زمینه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه کلیه نیروهای یگان حفاظت و پرسنل اداره کل و شهرستان ها در حالت آماده باش هستند به مردم هشدار داد تا از روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی به خصوص مناطق گرمسیری که مستعد آتش سوزی هستند خودداری کنند.

پیرزادیان افزود: مردم با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی بلافاصله از طریق شماره تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان تماس بگیرند و با رعایت تمامی تدابیر حفاظتی لازم تا رسیدن مأموران اطفای حریق از گسترش آتش جلوگیری کنند.

کد خبر 2758032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha