بدهی ۴۲۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی کردستان/۳۴۷۰ میلیارد تومان از تعهدات پرداخت شد

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه در بخش بیمه ای و کارگاهی داریم، گفت: از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان آن جرائم بوده که فعالان این عرصه می توانند تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری از قانون بخشودگی جرائم استفاده کنند.

به گزارش کرد پرس، سیدصلاح قریشی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان تحت پوشش در استان ۲۱۹ هزار و ۱۹۸ نفر بوده که ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر آنان مستمری بگیر هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی و اساسی تاکین اجتماعی ایجاد رضایت عمومی در چارچوب قوانین و مقررات است، افزود: تعهدات سازمان در سال گذشته پرداخت ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بخش بیمه ای بود که بخش عمده آن پرداخت مستمری بود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان اظهار کرد: همچنین در ۳ ماهه نخست امسال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه بیکاری کوتاه و بلندمدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است.

قریشی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه فعال داریم که با سازمان در ارتباط هستند، ادامه داد: یکی از طرح هایی که با مشارکت اداره کار در دست اجراست، بررسی مشاغل سخت و زیان آور است که سال گذشته هزار و ۳۴۹ پرونده بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه در بخش بیمه ای و کارگاهی داریم، یادآور شد: از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان جرائم بوده که فعالان این عرصه می توانند تا ۳۱ مردادماه سال جاری از قانون بخشودگی جرائم استفاده کنند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: کارفرمایان به صورت نقدی و اقساط ۱۲ ماهه از صد درصد بخشودگی، ۱۸ قسط ۸۰ درصد و ۳۶ قسط ۵۰ درصد بهره مند شوند.

قریشی گفت: تا پایان امسال طرح شعبه تامین اجتماعی یک سنندج بهره برداری می شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی ساختمان بیمه تامین اجتماعی در بیجار آغاز شده است.

وی افزود: تکفیک درمانگاه و شعبه شهرستان قروه نیز در دست اقدام بوده که برای رفاه حال بیمه شدگان است، چرا که درمانگاه به دلیل فضای فیزیکی با مشکلاتی مواجه است.

کد خبر 2758054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha