«آسو پارک» کرمانشاه افتتاح شد

سرویس کرمانشاه _ معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: کاری که در قالب آسو پارک انجام می‌شود، یک برنامه هدفمند در بحث فراغت بچه‌ها می‌باشد.

به گزارش کردپرس؛ مهدی عبدالمالکی در مراسم افتتاح دوره آسوپارک افزود: هدف آسو سواد هزاره سوم و کمک به انجام یک سری اتفاقات در حوزه تحرک و فعالیت در قالب خاص، و در بحث قدرت و تمرکز و مهارت آموزی در قالب شناختی و غیرشناختی است که نتیجه این فرایند می‌تواند منجر به سنجش هوش و استعدادیابی شود و مسیر زندگی بچه‌ها را در آینده به درستی رقم زند.

وی پشتکار، مسئولیت پذیری، خود کنترلی و خلاقیت را از جمله فاکتورهای مهم و اثرگذار مهارت‌های شناختی عنوان کرد و گفت: در حوزه شناختی در قالب بازی وشکلی دوست داشتنی به حافظه و دامنه تغییر کمک می‌کند.

عبدالمالکی با اشاره به بهره‌گیری از دانش تجربی چندین شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها در قالب سنجش هوش‌های چندگانه به صورت غیر مستقیم این مسئله مورد بررسی قرار می‌گیرد که بچه‌ها دارای چه نوع هوشی بوده و آینده شغلی آنها در چه مسیری قرار بگیرد اثرگذارتر است؟ به عنوان مثال کودکی با هوش منطقی و ریاضی در حوزه مهندسی و علوم کامپیوتر و کودکی با هوش طبیعتگرا در یکی از گرایش‌های کشاورزی می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه متاسفانه در دهه‌های گذشته مشاوره به این معنا وجود نداشت و بسیاری از انتخاب‌ها ناخواسته بود تصریح کرد:برای این بچه‌ها دیگر تکراری به جهت این نقص وجود نخواهد داشت .

عبدالمالکی اذعان داشت: نتیجه این فعالیت این خواهد بود که ما نگاهی تک بعدی به تربیت فرزند نداشته و رشد فرزند در قالب یک بسته کامل در حوزه‌های عاطفی، روحی، فکری، اجتماعی و جسمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ما این بچه‌ها را به هیچ عنوان رها نمی‌کنیم و با یک پروفایل آموزشی مسیری را برای آنها هموار خواهیم کرد که آینده آنها به بهترین شکل ممکن رقم بخورد.

کد خبر 2758061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha