واقعه بمباران شیمیایی سردشت در مجامع بین المللی دفاع خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: براساس هدف تعیین شده از طرف رییس جمهور گزارش واقعه هفتم تیر بمباران شیمیایی سردشت از سوی رژیم بعث عراق، مطابق با استاندارهای جهانی حقوق بشر تهیه و در مجامع بین المللی از آن دفاع خواهد شد.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ سکینه سادات پاد روز چهارشنبه در جریان سفر به سردشت اظهار کرد: سفر یکروزه به سردشت به مناسبت گرامیداشت فاجعه بمباران شیمیایی هفتم تیر سال ۱۳۶۶ این شهرستان صورت گرفته تا بتوانیم گزارش ویژه و متفاوتی از این حادثه تلخ تهیه کنیم.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به اینکه این سفر جنبه حقوقی دارد، اضافه کرد: استیفائ حقوق مردم مظلوم ایران به ویژه قربانیان فاجعه شیمایی سردشت و بازنشر آن در مجامع حقوق بشر را پیگیری خواهیم کرد.

او با بیان اینکه کشور ما همواره در بخش حقوق بشری مورد ظلم اسکتبار جهانی قرار گرفته است، افزود: در این سفر هیاتی از وزارت امور جامعه ژاپن نیز همراه ما هستند تا تجربیات آنان نیز در ارایه گزارش جامع تر از این حادثه تهیه و تاثیرگذاری بیشتری در رسوایی مدافعان دروغین حقوق بشر داشته باشد.

سکینه سادات پاد، دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی به مناسبت هفتم تیرماه به همراه هیات دیپلماتیک ژاپن به سردشت سفر کرده است. در این سفر تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی نیز دستیار رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ و با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از ٨ هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شد.

کد خبر 2758148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha