نخستین جشنواره فیلم کوتاه زریبار مریوان برندگانش را شناخت

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند زریبار مریوان که با حضور فرماندار مریوان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و منابع طبیعی کردستان، شهردار مریوان و هنرمندان برگزار شد، با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش کرد پرس، در اختتامیه این جشنواره، جایزه ویژه دبیرخانه جشنواره در بخش استعدادهای جوانان به هومان فتاحی برای فیلم کار بو ژیان و در بخش تحقق و پژوهش به جواد زندی برای فیلم بی بی خانم اهدا شد.

جایزه ویژه مردمی نخستین جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار به نورالله فتاحی بازیگر نقش بابا مهربان اهدا شد و همچنین در بخش داستانی، بازیگر خردسال فرهاد عبداللهی برای بازی در فیلم جای پا از مریوان مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

جایزه بخش موسیقی جشنواره هم به ذکریا یوسفی و مهران برای فیلم انار از سنندج اهدا شد و در بخش طراحی صحنه هم طراح صحنه فیلم داستانی ده نگی له دوره وه از اقلیم کردستان عراق مورد تجلیل قرار گرفت.

لقمان سخنور تدوینگر فیلم دستور هم جایزه بهترین تدوین را دریافت کرد، جایزه بهترین تصویربرداری هم بصورت مشترک به خیبر رفیق برای فیلم ده نگیک له دوره وه از اقلیم کردستان عراق و حمید قوامی برای تصویربرداری فیلم دستور از سنندج رسید.

حامد بهرامی هم برای فیلم جای پا از سنندج جایزه بخش فیلمنامه نویسی را از آن خود کرد و جایزه کارگردانی هم به شبنم طارمی از زنجان برای فیلم بازگشته اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه و زریبار برای بیان خلاقانه به کارگردان فیلم کچی باش از اقلیم کردستان و برای خلاقیت سینمایی به مسلم کوچک زاده برای فیلم غرقاب از کرج رسید.

۱۶۰ اثر از سراسر ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که بر اساس رای هیئت داوران جشنواره ۷۵ فیلم داخلی و ۵ فیلم از اقلیم کردستان عراق برای نمایش عمومی انتخاب شدند.

گفتنی است فیلم های انتخاب شده طی مدت زمان جشنواره شب ها در محوطه آمفی تئاتر روباز پارک شانو به نمایش درآمدند.

کد خبر 2758161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha