اطلس سرمایه گذاری کلید رونق و توسعه اشتغال کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اطلس سرمایه گذاری به عنوان کلید و موتور محرکه رشد اقتصادی و یکی از ملزومات نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: تحقق اطلس سرمایه گذاری موجب ارتقاء سطح تولید، درآمد، رفاه و اشتغال و نیز کاهش فقر در استان می شود.

وی اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری به منظور دستیابی به یک اقتصاد پیشرفته و پویا وتسهیل فرایند سرمایه گذاری ازطریق معرفی بسترها و زیرساخت های لازم واستفاده بهینه از منابع، امکانات، ظرفیت ها، توانمندی های موجود صورت می گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: هدف از  اطلس سرمایه گذاری طراحی یک سامانه هوشمند متشکل از مجموعه ای عناصر یا الگوریتم های مکانی است که با تجزیه و تحلیل داده های موثر بر فرآیند تصمیم گیری و انتخاب سرمایه گذار، به ارائه پیشنهادات منطقی و کارشناسانه جهت اجرای طرح های سرمایه گذاری منتهی می شود.

خلیقی با بیان اینکه با این سامانه زمینه لازم برای تسهیل سرمایه گذاری فراهم می شود، ادامه داد: برای جلب و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی باید بسترها و زیرساخت های لازم در استان فراهم شود و در کنار آن مشوق های اعمالی هم بخوبی در استان ارائه شود.

وی به زنجیره فولاد اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در بحث زنجیره فولاد ۱۷ طرح و پروژه داریم که ۵ واحد آن به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزکی رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: این ۵ واحد در ۴ شهرستان بیجار، قروه، سقز و دیواندره با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

خلیقی گفت: زنجیره فولاد در قروه نیز در زمینه ورق گرم، اسلب هم فعالیت دارد و در حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این زنجیره فعالیت دارند.

کد خبر 2758164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha