انتقال بدون وقفه تجهیزات نظامی آمریکا به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، ظرف کمتر از یک هفته 100 کامیون تجهیزات نظامی و لجتیک متعلق به آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش، از اقلیم کردستان عراق وارد منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از ورود بدون وقفه تجهیزات نظامی و لجستیک متعلق به آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش، به منطقه شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، تنها در هفته جاری دو کاروان نظامی متعلق به آمریکا و ائتلاف از منطقه اقلیم کردستان وارد استان حسکه در شمال شرق سوریه شده است. این کاروان شامل 100 کامیون تجهیزات جنگی، سوخت و دیگر اقلام بوده است. دیده بان حقوق بشر شوریه گفته است بیشتر این محموله ها در جعبه های خاص قرار داشته و امکان تشخیص محتوای این جعبه ها وجود ندارد.

همزمان نزدیک به 100 کامیون دیگر نیز که محموله خود را در پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه تخبه کرده اند، سوریه را ترک و وارد اقلیم کردستان عراق شده اند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه آمریکایی کردل، گذرگاه غیررسمی الولید که در مرز میان اقلیم کردستان و شمال شرق سوریه واقع شده، تحت نظارت آمریکا، به مهم ترین گذرگاه انتقال سلاح و تجهیزات برای کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه، بویژه آمریکا تبدیل شده است.

بر اساس گزارش کردل، آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حدود 30 پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

کد خبر 2758173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha