۵۵ درصد سرقت های رخ داده در کردستان خرد هستند

رئیس پلیس آگاهی کردستان از کشف ۵۹ درصدی سرقت ها در استان خبر داد و گفت: ۵۵ درصد از این سرقت ها خُرد و در سنندج اتفاق می افتد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ فرامرز شاکری از کشف ۵۹ درصدی سرقت ها در کردستان خبر داد و گفت: برخورد و مقابله جدی با جرائم مختلف از جمله مقابله با سرقت در استان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از این سرقت ها خُرد و در سنندج، مرکز استان کردستان رخ می دهد، اظهار کرد: آمار سرقت به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تغییر می کند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از اجرای طرح مقابله با سرقت در شهرستان های استان خبر داد و افزود: در همین راستا و در پی وقوع چندین فقره سرقت از سیم های کابل برق در سنندج رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ شاکری ادامه داد: مأموران کلانتری ۱۵ سنندج با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی پس از هماهنگی با مراجع قضائی سارق سابقه دار حین سرقت سیم برق را بازداشت کرده و متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت سیم برق در شهرستان سنندج اعتراف کرد.

وی یادآور شد: مقادیری اموال سرقتی نیز از مخفیگاه این متهم کشف و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از بازداشت سارق منزل و کشف دو فقره سرقت در شهرستان بانه خبر داد و بیان کرد: همچنین سارق منازل خالی از سکنه سنندج با ۷ فقره سرقت سریالی در این شهرستان شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

سرهنگ شاکری بازداشت ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۶ فقره انواع سرقت در قروه را خروجی اجرای طرح ارتقا امنیت  محله محور در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیشتر سارقان در جرائم مهم همچون سرقت منازل، مغازه، اتومبیل و قطعات خودرو مرتکب جرم شده اند.

وی اظهار کرد: از همه شهروندان انتظار می رود در راستای حفظ نظم و امنیت عمومی، هر گونه موارد مشکوک، جرائم و سرقت را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کد خبر 2758180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha