اطفای ۲۲۰ مورد حریق در مرتع و پارک های جنگلی سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ مورد عملیات اطفا حریق در مراتع، پارک های جنگلی و فضاهای سبز سطح شهر انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، سهیل فضل وزیری در مراسم آغاز طرح پیشگری از حریق پارک های جنگلی در آبیدر سنندج، گفت: سازمان های مختلف شهرداری تمهیدات و اقدامات مختلفی را در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در پارک های جنگلی سطح شهر انجام داده ند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگری از حریق پارک های جنگلی در سنندج، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از حریق مراتع، باغات، زمین های کشاورزی و پارک های جنگلی مردم نیز باید همکاری لازم را داشته و هرگز مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیای مشابه را در داخل جنگل ها و مراتع رها نکنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج افزود: این ‏اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع شده و باعث ‏ایجاد آتش سوزی می شوند.

فضل وزیری بر خودداری از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در جنگل ها و مراتع تاکید کرد و ادامه داد: باید گیاهان و علوفه سطح جنگل و مرتع را با چرای دام و برداشت دستی کاهش داد و تنه های پوسیده و خشک ‏درختان پاکسازی شود.

علف زنی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از پارک های جنگلی سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج نیز با اشاره به با اشاره به استقرار ۵ اکیپ آتش نشانی، هرس بیش از ۶ هزار اصله درخت، علف زنی بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از جمله جمله تمهیدات شهرداری در راستای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در پارک های جنگلی است.

عرفان فتحی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه های منابع طبیعی، به منظور پیشگیری از هرگونه حریق احتمالی، مردم از روشن کردن آتش در طبیعت بەخصوص در کوه آبیدر و سایر پارک های جنگلی خودداری کنند.

وی بیان کرد: با هدف مقابله با آتش سوزی در مراتع و جنگل ها، شهرداری سنندج اقدامات مختلفی را در قالب پیشگیری، احیا و حراست از این سرمایه های ملی در دستور کار قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج همچنین با اشاره به احیا و بازسازی استخرها در آبیدر، گفت: ایجاد آتش بر در نقاط مستعد خطر و فعال سازی پنج اکیپ ماشینی و خودرویی برای اطفاء حریق در پارک های جنگلی سطح شهر را انجام داده است.

فتحی با بیان اینکه این اکیپ ها هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ شب در نقاط مختلف پارک های جنگلی مستقر خواهند بود، افزود: از شهروندان و مسافرین انتظار می رود، در مواقع ضروری آتش را در جایگاه های ویژه یا سطوح بدون ‏پوشش گیاهی روشن و دور آن را با سنگ چین محصور کنند و هنگام خاموش کردن آتش، خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (به وسیله آب یا مدفون کردن با خاک) ‏رها نکنند.

کد خبر 2758238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha