صادرات ۲۱۸ میلیون دلاری کالا از گمرکات کردستان

ناظر گمرکات کردستان گفت: افزون بر ۲۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار کالا در ۳ ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش کرد پرس، خلیل حیدری با اشاره به اینکه صادرات کالا از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان انجام می شود، اظهار کرد: میزان صادرات انجام شده از این ۳ گمرک استان در سه ماهه امسال ۳۳۲ هزار و ۵۱۰ تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۲۴ دلار بوده است.

وی افزود: میزان صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۲۸ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان به میزان صادرات کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور از مرزهای استان اشاره کرد و اظهار کرد: در این مدت ۱۱۵ هزار و ۳۶۹ تن کالا به ارزش ۷۶ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۱۷۴ دلار کالای اظهار شده سایر گمرکات کشور از گمرک باشماق مریوان و سیرانبند بانه صادر شد.

حیدری ادامه داد: در مجموع میزان صادرات از مرزهای استان و صادرات سایر گمرکات در ۳ ماهه امسال ۴۴۷ هزار و ۸۷۹ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۲۹۷ دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع صادرات انجام شده از گمرکات استان در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن از لحاظ ارزش دلاری ۸ درصد رشد داشته است، یادآور شد: کشورهای هدف صادراتی استان عراق، ترکیه، سوریه و هند بوده است.

کد خبر 2758242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha