با تعاونی های مسکن متخلف در آذربایجان غربی برخورد می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در سال‌های گذشته برخی از تعاونی های مسکن به عناوین گوناگون اقدام به خرید، تفکیک و واگذاری های زمین‌های مسکونی کرده که این امر مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده‌ اند که اقدامات قانونی در این راستا انجام می شود.

به گزارش کردپرس، سید محسن حمزه لو در جلسه ساماندهی املاک مسکن که به ریاست دادستان مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات لازم و قانونی برای رفع مشکل این تعاونی ها انجام و برخورد با متخلفان با جدیت و تا حصول نتیجه انجام می‌گیرد.

او با اشاره به عزم مسئولان در ساماندهی حوزه گفت: در سطح استان بازرسان مسکن و نمایندگان دستگاه های مربوطه اقدام به نظارت بر عملکرد بنگاه های مشاور املاک می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۶ هزار بنگاه مشاور املاک در سطح استان آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند که این صنف توسط بازرسان مسکن نظارت می‌شوند و روند بازرسی ها آغاز شده است.

حمزه لو با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار مسکن، اظهار داشت: هر ۱۵ روز یک بار گزارش جمع بندی نظارت های حوزه مسکن در جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی اعلام می گردد و به تبع آن نیز هر ماه یک بار این گزارشات جمع بندی شده، در جلسه شورای عالی مسکن کشور به ریاست، رییس جمهور بررسی می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: روند نظارت و بازرسی های حوزه مسکن به صورت کاملا برنامه ریزی شده انجام می گیرد چرا که یکی از سیاست های جدی دولت ساماندهی حوزه مسکن است.

حمزه لو ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای ساماندهی بازار مسکن در کل کشور بوده و در این راستا ٢٠٣ هزار واحد مسکونی در سطح استان ساخته می شود و در بخش تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز این استان ۲.۵ برابر ظرفیت اسمی زمین تامین کرده است.

او با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت زندگی در اولویت توسعه شهری است، افزود: طرح جامع شهر ارومیه مشکل چندین ساله تعاونی های مسکن ارومیه با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را مرتفع کرد و در همین راستا یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده است.

کد خبر 2758249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha