فاز اول سامانه گرمسیری ایلام در آستانه افتتاح

سرویس ایلام - فاز اول پروژه شاخص سامانه گرمسیری ایلام با تزریق بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم در آستانه افتتاح قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استاندار ایلام در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام، با اعلام این خبر عنوان کرد: ۱۵۰ متر از تکمیل فاز اول سامانه گرمسیری باقی مانده است که با تکمیل شدن این فاز حدود ۲ هزار هکتار از اراضی استان آبی خواهد شد.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه در مجموع این پروژه حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه دارد، خاطرنشان کرد: این ابرپروژه ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۶ هزار نفر را دارد.

او گفت: فاز دوم این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر به سمت دهلران است که ۹۰ کیلومتر آن انجام شده است و ۶۰ کیلومتر باقی مانده است که ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران را آبی می کند.

استاندار ایلام همچنین توضیح داد: این ابر پروژه ۱۷ کیلومتر تونل به قطر ۵ متر و ۵ کیلومتر باکس دارد که برای باکس های آن ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن برای آن استفاده شده است.

بهرام نیا با بیان اینکه سامانه گرمسیری در سه حوزه کشاورزی، صنعت و شرب کاربرد دارد، اعلام کرد: تا کنون برای اجرای ۸۵ درصد سامانه گرمسیری در استان ایلام ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این در حالی است که برای ۱۵ درصد باقی مانده حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

کد خبر 2758261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha