سقوط کارگر ارومیه ای از ساختمان/ ریزش دیوار بر سر کارگران در خوی

سرویس آذربایجان غربی- روز پر حادثه برای کارگران آذربایجان غربی با سقوط و مرگ یک کارگر ساختمانی از ارتفاعات و ریزش دیوار بر سر ٣ کارگر دیگر در خوی رقم خورد.

به گزارش کردپرس، روز گذشته کارگری ۳۴ ساله بر اثر سقوط از یک ساختمان ۹ طبقه در ارومیه جان باخت.

"کریم محمد زاده" کارگر ۳۴ ساله اهل روستای صومای برادوست ارومیه و پدر ۳ فرزند بود که به کار آرماتور بندی مشغول بود ولی دیروز بر اثر سقوط از ساختمان ۹ طبقه  نیمه کاره در خیابان بدیعی ارومیه فوت کرد.

گفته می شود این کارگر ساختمانی از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نبوده و کارگر مذکور فقط از بیمه مدنی  مسئولیت ساختمانی برخوردار است.

سقوط کارگر ارومیه ای از ساختمان/ ریزش دیوار بر سر کارگران در خوی

در حادثه ای دیگر، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از مرگ ۳ کارگر در حادثه ریزش دیواره حفاری شده کانال انتقال آب در روستای کتیلوی خوی خبر داد.

حمید محبوبی در این باره به کردپرس افزود: طبق گزارش واصله به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان مبنی بر ریزش آوار و محبوس شدن ۳ نفر زیر آوار ریزشی، بلافاصله یک تیم امداد و نجات از شعبه خوی به محل حادثه اعزام شدند.

او بیان کرد:  این حادثه ۳ فوتی داشت که نجاتگران هلال احمر طی تلاش۴ ساعته هر سه نفر فوتی حادثه را رهاسازی و تحویل مراجع ذی صلاح دادند.

به گزارش کردپرس، مسئولیت کیفری حادثه، حسب نظر بازرسان کار یا کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس رأی قضایی بر عهده مقصر یا مقصرین حادثه است. حسب ماده ۹۵ قانون کار مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما یا مسئولین واحدهای موضوع ذکر شده در ماده ۸۵ این قانون خواهد بود. هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولین واحد، حادثه ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و نیز مجازات های مندرج در این قانون مسئول است.

علاوه بر آن به موجب ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی:
هرگاه کسی فعلی که انجام آن را برعهده گرفته یا وظیفه خاصی را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن، جنایتی واقع شود، چنانچه توانایی انجام آن فعل را داشته باشد جنایت حاصل به او مستند می شود و حسب مورد عمدی، شبه عمدی، یا خطای محض است. 

کد خبر 2758285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha