دادستان ترکیه خواستار دو سال و ۴ ماه حبس و منع فعالیت سیاسی برای اکرم امام اوغلو شد

سرویس ترکیه - دادستان ترکیه در دادخواستی خواستار دو سال و چهار ماه حبس و منع فعالیت سیاسی برای «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول به اتهام «توهین در ملا عام» به شهردار منطقه توزلای استانبول در سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش کردپرس، دادستان ترکیه در دادخواستی علیه «اکرم امام اوغلو» شهردار استانبول به اتهام «توهین در ملا عام» به شهردار منطقه توزلای استانبول در سال ۲۰۲۲ خواستار حبس تا دو سال و چهار ماه و منع فعالیت سیاسی برای امام‌ اوغلو شد.

به نوشته گازته دیوار، دادستانی ترکیه دادخواستی علیه «اکرم امام اوغلو» شهردار کلانشهر استانبول با عنوان «توهین علنی به یک مقام دولتی» و به اتهام توهین به «سعدی یازیجی»شهردار منطقه توزلا استانبول در هنگام سخنرانی خود در افتتاحیه یک تصفیه خانه در این منطقه در سال ۲۰۲۲ تشکیل داد.

دادستانی کل آناتولی استانبول در کیفرخواست صادره برای امام اوغلو، ۲ سال و ۴ ماه زندان و ممنوعیت فعالیت سیاسی درخواست کرده است.

دادستان در دادخواست خود اظهار داشت که شهردار توزلا که پس از سخنرانی در مراسم افتتاحیه به سمت وسیله نقلیه خود حرکت کرده بود، از سوی برخی افراد منطقه مورد تجاوز از حدود قانونی اعتراض و انتقاد قرار گرفته است.

دادستانی همچنین مدعی شد: «اکرم امام اوغلو که در آن زمان سخنرانی می‌کرد، رفتار شایسته یک دولتمرد را انجام نداد و از عباراتی استفاده کرد که به رفتار پرخاشگرانه مردم دامن زد.»

در کیفرخواست از امام اوغلو نقل شده که در مراسم افتتاحیه گفته است: «آن دوست (شهردار توزلا) برای ایجاد اغتشاش به اینجا آمده است. بدون ادب به تحریکاتش ادامه می دهد و سخن ناروا متعلق به صاحبش است.»

امام اوغلو در بیانیه‌ای در ارتباط با این دادخواست گفت که در حالی که مردم یازیجی را هو می‌کردند، او سه بار بلند شد، رو به حضار کرد و با دست اشاره کرد که آنها را آرام و ساکت کند. وی همچنین تاکید کرد که دادخواست مورد بحث به دور از انگیزه جدی و صرفا سیاسی است.

امام اوغلو پیش از این نیز در ۱۴ دسامبر توسط دادگاه استانبول به اتهام توهین به ۱۱ عضو هیئت عالی انتخابات ترکیه (YSK) به دو سال و هفت ماه زندان محکوم شده بود.

شایان ذکر است که امام اوغلو یکی از چهره‌هایی است که از زمان پیروزی او در انتخابات شهرداری استانبول در سال ۲۰۱۹ مکرراً مورد هدف اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) قرار گرفته است. î

کد خبر 2758311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha