رشد ۱۰۰ درصدی آموزش رایگان صنایع‌دستی در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمانشاه از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی آموزش رایگان ویژه شاغلین صنایع‌دستی در استان کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال‌جاری با پیگیری‌های ویژه‌ای که توسط معاونت صنایع‌دستی انجام شده است با توجه به نیاز استان در حوزه آموزش هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و ارتقای کیفی تولیدات این حوزه شاهد اتفاقات بسیار مثبتی در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع برای ۱۹۱ نفر از هنرمندان و صنعتگران استان شرایط بهره‌برداری از آموزش رایگان فراهم شده است.

او تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت صنایع‌دستی استان شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی آموزش رایگان ویژه شاغلین صنایع‌دستی و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت خواهیم بود.

فرمانی گفت: بر اساس اقدامات انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران استان در رشته‌های مصوب صنایع‌دستی به صورت کاملا رایگان آموزش خواهند دید.

او تاکید کرد: این دوره‌های آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی صنایع‌دستی استان طراحی تولیدات این حوزه است، گفت: امسال کارگاه‌های آموزش با محوریت طراحی محصولات صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

در استان کرمانشاه ۶۵ رشته فعال صنایع‌دستی وجود دارد که حدود ۲۵ هزار هنرمند و صنعتگر فعال در این عرصه فعالیت می‌کنند.

کد خبر 2758315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha