تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

سرویس کرمانشاه _ شهر باینگان طی سال های اخیر شاهد یک تحول محسوس در حوزه های مختلف بوده و در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و کشاورزی و خوراک در منطقه هورامان نقش آفرین بوده است. خبرگزاری کردپرس در گفتگو با جلیل نویدی شهردار باینگان به این موضوع پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ شهر پلکانی باینگان در گستره منطقه ثبت جهانی هورامان و در یک دره بکر و زیبا واقع شده و طبیعت دلفریب آن بیننده را به یاد جاده های شمال می اندازد. انتهای این دره و رودخانه جاری در آن به منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل و رودخانه سیروان در نقطه صفر مرزی ایران و عراق منتهی می شود. جایی که تنها ۱۰ کیلومتر با شهر حلبچه فاصله دارد و در صورت توافق دولت های ایران و عراق، به زودی عملیات احداث بازارچه سازان در آنجا آغاز می شود. و این اتفاق آثار مثبت اقتصادی فراوانی را برای شهر باینگان و ساکنان منطقه در پی خواهد داشت.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

باینگان مرکزی برای برگزاری جشنواره های منطقه ای

طی سال های اخیر شهر باینگان و روستاهای اطراف شاهد برگزاری جشنواره های متعددی در حوزه صنایع دستی، غذاهای محلی و دف نوازی بوده و در برخی حوزه ها مانند برگزاری جشن های انار در منطقه هورامان، پیشتاز و پیشگام و تحول آفرین بوده اند. جشنواره اخیر غذاهای محلی و دف نوازی با اقبال چند هزار نفری گردشگران روبرو شد. به گونه ای که می توان ادعا کرد باینگان تبدیل به یکی از قطب های فرهنگی  و گردشگری منطقه شده و یک شهر پیشتاز در این عرصه بوده است.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

شهردار باینگان در اینباره به خبرنگار کردپرس گفت: همکاری و تعامل میان مردم و گروه های مردم نهاد با مدیریت شهری باعث فراهم شدن بسترهای لازم برای میزبانی جشنواره های متعدد در حوزه غذاهای بومی و محلی، نمایشگاه عکس و مراسم هزار دف فراهم کرده است.

جلیل نویدی افزود: این جشنواره ها توانسته هزاران گردشگر را به باینگان بکشاند و یک بازتاب منطقه ای، ملی و فراملی داشته باشد و می توان ادعا کرد یک نقطه عطف تاریخی در توسعه این شهر شکل گرفته است‌.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

تحول در عمران شهری

شهردار تاکید کرد باینگان برای نقش آفرینی منطقه ای نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها است و در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر به خوبی به اهمیت این موضوع واقف هستند و با وجود مشکلات متعدد و تنگناهای مالی متعدد، با نگاهی توسعه گرایانه و آینده نگرانه توانسته اند در کمتر از دو سال، یک تحول محسوس در عمران و آبادانی این شهر مرزی ایجاد کنند.

 وی گفت: شهرداری باینگان به دنبال خدمت رسانی مناسب به شهروندان است و به تعبیری شهر در مدار توسعه و سازندگی قرار گرفته و کسانی که به باینگان می آیند با یک شهر متفاوت روبرو می شوند.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

تلاش برای ایجاد درآمدهای پایدار

نویدی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به یک درآمد پایدار برای شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای صورت گرفته راه اندازی فاز نخست نوسازی کارخانه دانه بندی شن و ماسه با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال است و خوشبختانه فاز دوم این کارخانه هم امسال با خرید تجهیزات جدید به بهره برداری خواهد رسید و این مجموعه می تواند به ایجاد درآمدهای پایدار برای اجرای برنامه های توسعه ای و عمرانی شهرداری بسیار کمک کند.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

نوسازی و توسعه ماشین آلات عمرانی

شهردار باینگان در ادامه به تعمیرات اساسی ماشین آلات عمرانی  از رده خارج شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از نمونه های بارز این موضوع، تعمیر و راه اندازی یک دستگاه بولدوزر بعد از بیست سال بود و همچنین موفق شدیم یک دستگاه لودر را پس از ۹ سال راه اندازی و دوباره برای اجرای طرح های عمرانی به خدمت بگیریم.

وی گفت: راه اندازی این ادوات به شتاب گرفتن پروژه های عمرانی در شهری کوهستانی و صعب العبور مانند باینگان بسیار کمک کرده و همچنین باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های سنگین اجاره این ادوات راه سازی شده است.

تحول در عمران شهری برای تبدیل باینگان به مقصد گردشگری

نویدی در ادامه عنوان کرد: همچنین با پیگیری های مستمر شهرداری و شورای شهر، یکدستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری ۲۲۰ از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به باینگان اختصاص یافت که یک اتفاق بسیار خوب است. و همچنین با پیگیری ها صورت گرفته، واحد آتش نشانی شهرهم تجهیز شده و آماده خدمات رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: علاوه براین ساختمان های مسکونی و اداری مجموعه شهرداری چندین سال متروکه بودند که توانستیم با انجام تعمیرات اساسی آن ها را دوباره آماده استفاده و بهره برداری مجدد کنیم.

شهردار باینگان در ادامه بازسازی ساختار اداری و کارگاهی، بکارگیری نیروهای کارآمد، تسویه مطالبات برجا مانده از قبل مربوط به سازمان تامین اجتماعی، پیمانکاران و بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان و به روز بودن پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری باینگان در این شرایط دشوارِ اقتصادی را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد.

وی همچنین به پروژه های در دست اجرا در سال جاری اشاره کرد و گفت: احداث بلوار شهدای یازده خرداد و ساماندهی ورودی شهر، روکش آسفالت خیابانها و معابر سطح شهر، شروع مجدد پروژه اتصال قسمت شرقی و غربی شهر با احداث پل دره سهور بعد از پانزده سال و انجام پروژه های مبلمان شهری از جمله موارد مهم دیگر که لازمست بدان اشاره شود.

کد خبر 2758223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha