برگزاری اولین جشنواره انگور استان ایلام در ایوان

سرویس ایلام - اولین جشنواره استانی انگور در شهرستان ایوان با حضور جمعی از باغداران و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جعفر شکری مدیر جهاد کشاورزی ایوان به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این جشنواره استانی انگور شناساندن استعدادها و ظرفیت‌های توسعه کاشت انگور در ایوان، معرفی سایت‌های انگور در این شهرستان، معرفی صنایع تبدیلی و پایین دستی انگور، نمایش ارقام مختلف انگور در ایوان، نحوه استفاده بهینه از منابع محدود آبی در باغات، ایجاد شور و نشاط جهت رشد اقتصادی شهرستان و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری بوده است.

شهریار عباسی معاون امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این جشنواره به اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد این مهم می‌توان ارزش افزوده و درآمد زایی بیشتری را نصیب باغداران این منطقه کرد و دولت آمادگی جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه را دارد.

وی تصریح کرد: همت مدیران اجرایی و سرمایه‌گذاران و عزم کشاورزان بر این باشد که به تکمیل زنجیره تولید توجه کنند که با تکمیل صنایع جانبی نیز همراه است؛ یعنی اگر تلاش ما صرفاً تولید انگور باشد به نتیجه نخواهیم رسید؛ اما اگر در کنار تولید انگور بتوانیم زنجیره تکمیلی آن را ارائه کنیم ارزش‌افزوده بیشتری پیدا خواهد کرد.

 معاون استاندار ایلام به کشاورزان و سرمایه‌گذاران در این عرصه توصیه کرد از ظرفیت‌های تبصره « ۱۸» استفاده و زنجیره ارزش را در تولید انگور دنبال کنند.

آذرنوش عموزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز از توسعه باغات در مناطق گرمسیری ایوان خبر داد و عنوان کرد: جانمایی بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و لم یزرع در ایوان انجام گرفته که به محض تخصیص اعتبارات وارد فاز اجرایی خواهد شد.

اسدی، مسئول آب و خاک جهاد کشاورزی ایوان نیز به کردپرس گفت: در جنوب غربی شهرستان ایوان چهار سایت باغبانی به مساحت ۴۸۰ هکتار وجود دارد که سالانه بیش از ۵ هزار تن انگور ارقام یاقوتی، پرلت و عسکری از آن‌ها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

کد خبر 2758384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha