زنده نگه داشتن محرم مبارزه علیه دولت نژادپرست زمان است

سرویس ترکیه - کمیته مردم و باورهای KCK با انتشار بیانیه ای آغاز ماه محرم را گرامی داشت.

به گزارش کردپرس، کمیته مردم و باورهای کنفدراسیون جوامع کردستان (KCK) با انتشار بیانیه ای به مناسبت آغاز ماه محرم و آیین های آن در میان مردم کردستان ترکیه، از علوی های ترکیه خواست تا علیه دولت نژادپرست حاکم بر این کشور به مبارزات دموکراتیک بپیوندند.

کمیته مردم و باورهای KCK در این بیانیه که در خبرگزاری فرات منتشر شد، عبادت علوی ها و مسلمانان شیعه و مبارزات امام حسین در راه حق و عدالت را گرامی داشت. 

KCK در این بیانیه با اشاره به مبارزه امام حسین (ع) علیه قدرت های حاکم، نوشت: «مبارزه حضرت امام حسین و یارانش در کربلا نمونه‌ موضع درست و حقیقی علیه ستمگری، استثمار و سرکوب و شکنجه‌ مردم خاورمیانه است. این موضع در تاریخ به نمونه‌ای از روحیه، باور و آگاهی بی‌پایان آزادیخواهی در خاک خاورمیانه مبدل شده است.»

KCK در ادامه این بیانیه «ایستادگی در برابر یزیدیان زمان معاصر را که با سرکوب، دروغ و فریب جامعه؛ دین و زبان و فرهنگ آنان را انکار می‌کنند و به نسل کشی مردم می پردازند، مترادف زنده نگهداشتن یاد امام حسین و یارانش» دانست.

KCK با اشاره به فشار و سرکوب علیه علویان در ترکیه از سوی قدرت های حاکم بر آن، و تلاش برای پاکسازی قومی علیه علوی ها، از علوی های ترکیه خواست تا «علیه نژادپرست ترین دولت خاورمیانه یعنی دولت ترکیه، به مبارزات دموکراسی خواهانه بپیوندند».

گفتنی است، علوی های ترکیه، در دوازده روز اول ماه محرم روزه می گیرند و از خوردن گوشت و آب خودداری می کنند. آنها در روز دهم ماه محرم با پخت نوعی آش شیرین به نام عاشوره که در آن از 12 نوع دانه گیاهی یا مغز استفاده شده است، روزه دوازده روزه خود را باز می کنند.

کد خبر 2758447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha