اوج گرمای تابستانی آذربایجان غربی اواسط هفته آینده شروع می شود

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی بین ٥ تا ٧ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت اما اما شروع اوج گرمای تابستانی در این منطقه از اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کردپرس، اردلان محمدپور افزود: روند افزایشی دمای هوا در این منطقه روز دوشنبه آغاز و تا امروز تداوم داشت و در این مدت حداکثر دمای هوای مهاباد از ۳۶ درجه به ۲۹ درجه، اشنویه از ۳۴ درجه به ۲۸ درجه، میاندوآب از ۳۵ درجه به ۳۰ درجه، پیرانشهر از ۳۶ درجه به ۳۰ درجه و بوکان از ۳۵ درجه به ۳۱ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

او با اشاره به روند افزایشی دمای هوا در این منطقه از امروز اضافه کرد  با جنوبی شدن جریانات جوی از امروز روند افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری آغاز می‌شود و در این مدت دمای هوا تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و بوکان با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۹ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور در پایان به ایرنا گفت: در روزهای پایانی هفته جاری دمای هوا در این منطقه دوباره افزایش پیدا می‌کند و اما شروع اوج گرمای تابستانی در این منطقه از اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 2758457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha