فتاح: مسئولان به جای حرف و سخنرانی عمل کنند/مردم از شعار خسته شده اند

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: مسئولان دیگر باید تعارف و حرف و سخنرانی را کنار بگذارند و به عرصه عمل وارد شوند چرا که دیگر مردم به شعار و حرف اعتماد نداشته و تنها از ما کار می خواهند و ما نیز همه از وضعیت کنونی جامعه کاملا با خبر هستیم.

به گزارش کرد پرس، پرویز فتاح در جلسه شورای اداری استان کردستان، گفت: انتظار مردم این است با توجه به امکانات و منابع مالی که در اختیار ما است، بتوانیم وضعیت کشور را بهبود ببخشیم و اگر نتوانسته ایم موفق عمل کنیم، مشکل از ما مسئولان است.

وی اظهار کرد: کردستان به توسعه زیرساخت ها نیاز دارد و با توجه به اینکه در دهه های گذشته به هر دلیلی عقب مانده، امروز باید توجه بیشتری به آن داشته و همه پای کار باشند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: امروز امنیت بسیار بالایی در کردستان برقرار است و اگر به گذشته نگاهی داشته باشیم این حس امنیت را درک کرده و مردم کردستان نیز با درخواست های حداقلی تنها به دنبال حقوق اولیه خود هستند و آنقدر قانع هستند که قدر هر کاری که برای آنان انجام شود، می دانند.

فتاح ادامه داد: مسئولان باید باید تلاش خود را بیشتر کرده و به حوزه عمل ورود داشته باشند چرا که با نشست کاری پیش نمی رود.

وی یادآور شد: امروز هم بنیاد مستضعفان در کنار دولت قرار گرفته و با وحدت رویه سعی می کند در حوزه خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی کارهای مناسبی انجام دهد و امروز این خدمات در سروآباد به خوبی احساس می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: امروز تصمیم گرفته شد که مریوان نیز به عنوان منطقه هدف خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی قرار گیرد و اعتبارات ویژه ای به آن اختصاص می یابد و همچنین برای بیجار نیز برنامه هایی در دست است.

فتاح گفت: قرار بود ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور احداث شود که یک هزار واحد آن معادل ۵ درصد به کردستان اختصاص یافته و این نشان می دهد برای محرومیت زدایی کردستان تا چه حدی پای کار هستیم.

وی افزود: برای محرومیت زدایی در مریوان ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و اگر بتوانند در ۸ ماه آینده پروژه های مناسبی را طراحی کنند و اعتبار مورد نظر را جذب کنند پس از آن حتما اعتبار دیگری برای مریوان اختصاص می دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: همچنین در راستای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه از محل منابع مالی بنیاد از طریق بانک سینا به محرومان پرداخت می شود.

فتاح در خصوص واگذاری مجموعه نساجی سنندج به سرمایه گذار نیز بیان کرد: اگر واقعا سرمایه گذار معرفی شده اهلیت لازم را داشته باشد و بتواند در آن یک صنعت اشتغالزا را ایجاد کند، کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان آمادگی دارد در زمینه دامداری و کشاورزی سرمایه گذاری انجام دهد و هر آنچه در توان داشته باشیم برای صدور مجوزهای آن واحدها به کار گیریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه در ایام محرم قرار داریم، یادآور شد: برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در کردستان نیز مبلغ ۸ میلیارد تومان به ستاد دیه استان برای آزادی ۲۶۰ نفر اختصاص داده می شود.

فتاح گفت: برای کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی کردستان نیز علاوه بر ۵ میلیارد تومانی که برای شهرستان های مریوان و سروآباد تخصیص یافت، ۱۰ میلیارد تومان نیز به استان اختصاص می دهیم.

کد خبر 2758471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha