موکب داری اربعین، یک افتخار و موهبت الهی / فعالیت ۲۱۸ موکب در ایلام

سرویس ایلام - امروز جمع زیادی از موکب‌داران اربعین حسینی از چند شهرستان ایلام گرد هم آمدند و نظرات و پیشنهادات و مطالبات خود را به رییس ستاد اربعین استان ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نمایندگان موکب‌داران شهرستان‌های چرداول، ایوان، دهلران و مهران با حرارت و دلدادگی و عشق به خدمت بیشتر، مطالبات خود و راهکارهایی که برآمده از تجربه خدمت به زائران در مسیرهای منتهی به مرز مهران بود، بیان کردند.

موکب‌داران مهران با مشکلات بیشتری مواجه بودند و ایده‌های زیادی برای رفع چالشهایشان ارائه دادند که مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

خانمی که چند سال در یکی از مواکب دهلران به زائران خدمت کرده بود، از پریشانی و رهاشدگی زائران آسیب دیده و سانحه دیده در مسیر اربعین گفت و پیشنهاد داد افرادی در مواکب آموزش ببینند که کارهای بیمه‌ای و حقوقی و تشکیل پرونده‌های لازم برای افراد سانحه دیده تشکیل بدهند که این پیشنهاد مورد توجه استاندار قرار گرفت.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در سخنانی ضمن اگر نهادن به کار و فعالیت موکب‌داران، آنان را مشعل‌داران نهضت عاشورا نامید و اظهار کرد: موکب‌داران برای اعتلای این نهضت پای کار بوده و هستند که این یک افتخار و موهبت الهی است. 

وی افزود: موکب‌داران در اربعین سال گذشته به خوبی پای کار آمدند، امسال نیز همچون سال گذشته باید با برنامه‌ریزی و به‌صورت منسجم در راستای خدمت‌رسانی به زائران ایفای نقش کنیم.

رئیس توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایلام نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۱۸ موکب در استان برای ایام اربعین، گفت: از این تعداد ۶۸ موکب در مهران فعالیت دارند.

قاسم حقیقت عنوان کرد: ۵۱ موکب نیز از طرف استان های معین در مرز مهران فعالیت دارند.

کد خبر 2758472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha