نیکزاد: احداث ۴۵۰ واحد مسکن محرومین تا پایان آبان در کردستان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا آبان ماه سال جاری ۴۵۰ واحد مسکن محرومین در سطح استان کردستان احداث و تحویل داده می شود.

به گزارش کرد پرس، اکبر نیکزاد در جلسه شورای اداری استان کردستان، گفت: هدف اصلی امام خمینی (ره) از تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام احداث مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد بود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته چهارده هزارمین واحد ویژه خانواده‌های ۲ معلول و بیشتر تحویل شد، افزود: براساس تفاهم‌نامه ای که با بنیاد مستضعفان امضاء شده ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در ۳۱ استان کشور احداث می‌کنیم که ۱۰هزارمین واحد آن امروز در کردستان افتتاح و تحویل شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سهمیه کردستان احداث یک هزار واحد بود، اظهار کرد: تاکنون ۵۵۰ واحد مسکن محرومان در کردستان ساخته شده و تا آبان ماه سال جاری هم ۴۵۰ واحد باقی مانده هم تحویل داده می شود.

نیکزاد ادامه داد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده از آبان‌ماه و بعد از اتمام سهمیه ساخت مسکن محرومان در این استان، احداث یک هزار واحد دیگر را هم در این منطقه آغاز می کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۴ هزار و ۵۱۰ واحد مسکونی توسط این بنیاد ساخته شده است، یادآور شد: تا سال ۱۴۱۰ هم همه واحدهای مسکونی روستایی نوسازی خواهد شد.

رئیس بنیاد علوی در کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: پروژه های زیادی در حوزه ارتقاء راه روستایی و آب روستایی و مسکن محرومان و اشتغال در استان اجرا شده است.

علی خاوئی گفت: در مجموع تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کمک های مالی و اعتباری و نیز اقدامات عمرانی بنیاد در استان انجام شده و از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته در استان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: احداث یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در استان برنامه ریزی شده که تاکنون ۵۶۰ واحد تحویل داده شده است.

کد خبر 2758473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha