رفع کامل تحریم تسلیحاتی هلند علیه ترکیه

سرویس جهان- دولت هلند با صدور بدون قید و شرط سلاح به ترکیه موافقت کرده است.

به گزارش کردپرس، دولت هلند اعلام کرده است که تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه که در سال 2019 به دلیل حمله آنکارا به کردهای سوریه وضع شده بود، برداشته شده است.

بر اساس گزارش میدل ایست آی، دولت هلند در نامه ای به پارلمان این کشور از اصلاح آیین نامه صادرات سلاح این کشور خبر داده است. در بخشی از این نامه اشاره شده که هلند تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را که به دلیل حمله این کشور به کردهای سوریه در سال 2019 وضع شده بود، بر می دارد.

دولت هلند در سال 2021 اعلام کرد اگر دولت ترکیه ثابت کند از سلاح های ساخت هلند در جنگ علیه کردها در شمال شرق سوریه استفاده نمی کند، برخی محدودیت های صادرات سلاح به این کشور را رفع خواهد کرد. با این حال، دولت هلند اکنون پیش شرط عدم حمله به کردهای سوریه را برداشته است.

منابعی در آنکارا به میدل ایست آی گفته اند دولت هلند صادارت بی قید و شرط سلاح به ترکیه را به دلیل موافقت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با عضویت سوند در ناتو اتخاذ کرده است.

البته دولت هلند در نامه خود ادعا کرده است که همچنان روند فروش سلاح به ترکیه را رصد می کند تا مطمئن شود از این سلاحها در برخی مناطق مانند شمال شرق سوریه و یا یمن استفاده نمی شود.

کد خبر 2758478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha