استاندار کردستان: آمارهای مرکز آمار برآوردی است! /کسری ۵۴ میلیارد تومانی اعتبارات هزینه ای

استاندار کردستان گفت: تمام آمارهایی که توسط مرکز آمار تدوین می شود، برآوردی است و علیرغم اینکه مبنای علمی هم دارد اما برای اینکه به واقعیت ها نزدیک شود، نیاز به برقراری نشست های تخصصی مدیران با نحبگان دارد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان، گفت: تمام آمارهایی که توسط مرکز آمار تدوین می شود، برآوردی است و علیرغم اینکه مبنای علمی هم دارد اما برای اینکه به واقعیت ها نزدیک شود، نیاز دارد که راه حل هایی را نیز در کنار آن ارائه دهد، نه اینکه تنها درگیر اعداد و ارقام باشد.

وی اظهار کرد: شاید شاخص هایی مانند مشارکت اقتصادی، میزان اشتغال، نرخ بیکاری، نرخ تورم و دیگر شاخص های آماری مهم باشد اما به دنبال استفاده ابزاری از این اعداد به دست آمده نباشد باشیم، بلکه باید به دنبال مسیر بهبود وضعیت باشیم.

استاندار کردستان افزود: این روزها در فضای سیاسی، نشست های غیر رسمی، فضای رسانه و فضای مجازی مسائلی مطرح می شود و مجموعه مدیریتی استان را بر اساس شاخص های بیکاری و تورم ارزیابی می کنند اما این اعداد و ارقام ارزش علمی ندارد و تنها ارزش سیاسی برای عده ای دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: در چند ماه گذشته نرخ بیکاری و تورم کردستان به دست آویزی برای کسانی تبدیل شده که به دنبال بهره برداری سیاسی از آن هستند که از نظر ما مشکلی ندارد و می توانند هر چه می خواهند از آن استفاده کنند چرا که مسئولیتی ندارند و تنها می خواهند به اهداف خود برسند.

وی یادآور شد: اما ما به عنوان مسئول وظیفه داریم نرخ بیکاری را پایین بیاوریم و اشتغال ایجاد کنیم چه از ما تعریف کنند و چه اهمیتی به کارهایمان ندهند ولی ما باید مسیر درست را تشخیص داده و بر روی موضوع اقتصادی تمرکز لازم را داشته باشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: من به عنوان کسی که در گذشته در حوزه رسانه فعالیت هایی داشته ام، از رسانه های استان انتظار دارم نقد دقیقی حتی اگر با ارائه راهکار نباشد، را ارائه دهند اما نقد باید دقیق باشد تا ما بتوانیم ضعف هایمان را پوشش دهیم.

زارعی کوشا گفت: در بحث موضوع مسکن رسانه ها عنوان کرده بودند که کردستان در طرح نهضت ملی مسکن جزو استان های آخر کشور است اما این موضوع مربوط به یک ماه پیش است که ما در بحث تامین زمین در رتبه ۳۱ کشور قرار داشتیم اما با اقداماتی که انجام شده امروز به رتبه ۲۳ ارتقا یافته ایم.

وی افزود: اما در بحث مسکن ما این ادعا را داریم که دقیق ترین ثبت نام ها و بررسی و پایش های نهایی در استان کردستان اتفاق افتاده و همین مسئله باعث شده در بحث تائید شده نهایی بیشترین آمار را داشته باشیم و علیرغم اینکه ۳۶ هزار سهمیه در این طرح داشتیم اما حدود ۹۰ هزار نفر مشمول این طرح انتخاب شده اند و رتبه اول کشور در این زمینه را داریم.

استاندار کردستان اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر طرح نهضت ملی مسکن در کردستان معطل آماده سازی زمین است که انتظار می رود دستگاه های متولی این روند را تسریع کنند چرا که بیش از این جایز نیست.

زارعی کوشا به تعهد استان در خصوص ایجاد اشتغال در سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آمارهای سامانه رصد از مجموع ۲۱ هزار و ۵۹۹ شغل، ۴ هزار و ۳۲۵ نفر ثبت سامانه شده که معادل ۲۰ درصد تعهد داده شده است و رقم بسیار پایینی است.

کسری ۵۴ میلیارد تومانی درآمدهای هزینه ای در کردستان

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به کسری ۵۴ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای نسبت به شاخص های عادی اشاره کرد و بیان کرد: دستگاه های اجرایی برای جبران این کسری اصل اساسی صرفه جویی را در اولویت قرار دهند و مدیریت را به سمت تحقق بهره وری هدایت کنند.

زارعی کوشا یادآور شد: موضوع بهره وری مسئله بسیار مهمی است که نیاز به کار جدی دارد و امیدواریم شرایط به نحوی مدیریت شود که در اعتبارات هزینه ای با چالش مواجه نشویم.

وی با تاکید براینکه اولویت در اعتبارات هزینه ای پرداخت حقوق پرسنل است، گفت: با تمام تدبیر و تجربه موضوع صرفه جویی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

استاندار کردستان افزود: اگر هر کدام از روسای دستگاه ها پشت تریبون قرار گیرند این مشکلات را مطرح خواهند کرد، مدیریت جدی باید اعمال شود تا بتوانیم این مضیقه مالی در حوزه اعتبارات هزینه ای را بدون چالش جلو ببریم و امیدواریم در پایان سال از طریق تخصیص و درآمدهای مازاد این مضایق و کسری ها را جبران کنیم.

زارعی کوشا اظهار کرد: در مورد پیشنهاد ارائه شده در زمینه سهم یک درصدی حوزه ایثار و شهادت، حتی اگر کل این رقم را از تمام اعتبارات متمرکز کنیم عدد چشم گیری نیست و نمی توان با این مبالغ کار فاخر در  حوزه مقدس انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید به فکر سرمایه گذاری و تامین منابع از سایر سرفصل ها برای این حوزه بهره بگیریم ارتباطات تنگاتنگ بین سازمان مدیریت و سایر دستگاه ها باید وجود داشته باشد تا بتوانیم بهترین خروجی را در تحقق اهداف داشته باشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: الزامات در هزینه ها مد نظر دستگاه های مختلف قرار گیرد و باید با مدیریت بهینه از شرایط سخت اعتبارات هزینه ای عبور کنیم.

کد خبر 2758484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha