ترکیه از جنگنده های اف 16 آمریکا علیه کردهای سوریه استفاده می کند

سرویس جهان- مجله دیفنس نیوز با اشاره به این که رئیس کمیته روابط خراجی سنای آمریکا همچنان بر عدم فروش جنگنده های اف 16 آمریکا به ترکیه مخالفت است، نوشت: ترکیه سابقه استفاده از این نوع جنگنده آمریکایی علیه کردهای سوریه را دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه دفاعی دیفنس نیوز، درخواست ترکیه برای خرید 40 فروند جنگنده ارتقا یافته اف 16 آمریکا و  80 کیت مدرن برای ارتقای جنگنده های دیگر این کشور از مهین نوع هیچ پیشرفتی نداشته است.

باب منندز، رئیس کمیته سنای آمریکا به این نشریه گفته است همچنان مخالف ارسال جنگنده های جدید اف 16 به ترکیه است. رجب طیب اردوغان، در جریان نشست اخیر به موافقت کشورش برای پیوستن سوئد به ناتو چراغ سبز نشان داده بود. مقامات آمریکایی که مسئله را به فروش جنگنده اف 16 به ترکیه مرتبط دانسته اند تمایل خود را برای نهایی کردن این درخواست نشان داده اند.

 با این حال، سناتور منندز به دیفنس نیوز گفته است موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو هرگز شرط اصلی او برای موافقت با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه نبوده است. او تاکید کرده است مسائل بسیار مهم دیگری به این امر ارتباط دارد.

این نشریه تاکید کرده است که ترکیه از این نوع جنگنده در جنگ علیه کردهای سوریه استفاده کرده است. جامعه ارمنی ها و یونانی های ساکن آمریکا نیز مخالفت خود را با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه اعلام کرده اند.

کد خبر 2758487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha