درخواست پارلمان عراق برای تعیین حوزه استحفاظی حلبچه

سرویس عراق و اقلیم کردستان _کمیسیون دارایی پارلمان عراق درخواستی به دولت اقلیم کردستان برای ارسال طرح مرزهای اداری استان حلبچه ارائه کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، یادگار محمد، عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق روز جمعه گفت که این کمیسیون از طریق نمایندگی اقلیم کردستان عراق در بغداد، نامه ای مبنی بر درخواست برای تعیین مرزهای اداری استان حلبچه به دولت اقلیم ارسال کرده و منتظر پاسخ است.
نهم ماه جاری، محمد علی تمیم، وزیر برنامه ریزی عراق با شکل نهایی نقشه های تفصیلی مرزهای اداری و بخش ها و نواحی استان حلبچه موافقت کرد.
طبق ماده دو لایحه قانونی مربوط به تبدیل حلبچه به استان، دولت اقلیم کردستان عراق باید مرزهای اداری این استان را تعیین کند.
مثنی امین، نماینده پارلمان عراق گفت که نمایندگان هفته پیش رو وظایف خود را در استان های خود انجام خواهند داد و برای از سرگیری جلسات پارلمان در هفته بعدی بازخواهند گشت.
وی افزود: قرار است رای به لایحه قانون ایجاد استان حلبچه در دستور کار این هفته پارلمان قرار گیرد.
گفتنی است ۱۳ مارس گذشته، کابینه عراق با ایجاد استان حلبچه در جمهوری عراق موافقت کرد.
پیش از تصمیم کابینه عراق، دولت اقلیم کردستان در ژوئن ۲۰۱۳ این تصمیم را گرفت و سپس پارلمان اقلیم در فوریه ۲۰۱۵ رای به تبدیل رسمی حلبچه به استان داد.
حلبچه در نزدیکی مرز عراق و ایران قرار دارد و با در اختیار داشتن چندین گذرگاه مرزی از جمله مرز شوشمی و پشته، نقطه ای استراتژیک در مبادلات تجاری بین دو کشور محسوب می شود.

 

کد خبر 2758540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha