رونق تردد مسافری از مرز شوشمی

سرویس کرمانشاه _ تردد مسافری از مرز شوشمی با راه اندازی سرور پایانه، بسیار راحت شده و به کمتر از 5 دقیقه رسیده و مقدمات نصب دستگاه ایکس ری و تردد خودرویی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمدطیب صحرایی در حاشیه بازدید میدانی از مرز شوشمی که با حضور مشاور و دستیار استاندار در امور عراق، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری پاوه، بخشدار نوسود و مدیران گمرک و پایانه مسافری و شوشمی انجام شد، اظهار کرد: کمتر از دو ماه از بازگشایی پایانه مسافری شوشمی می‌گذرد و امروز برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت امور، بررسی نواقص و اقدام برای رفع آن‌ها یک بازدید میدانی از مرز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه روند پیشرفت اقدامات در مرز شوشمی خوب است، افزود: تردد مسافری از این مرز روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم بعضی مشکلات باقی مانده در کمترین زمان ممکن اصلاح شود تا این مرز همچون سایر گذرگاه‌های استان به یکی از نقاط خوب برای تقویت مبادلات میان دو کشور ایران و عراق تبدیل شود و مردم از آن منتفع شوند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تردد خودرویی یکی از اولویت‌های مدیریت استان است، با توجه به فراهم شدن مقدمات آن، پیگیری‌های لازم را برای توافق با طرف عراقی طی روزهای آینده در دستور کار است.

راه‌اندازی سرور در پایانه مسافری شوشمی

نبود سرور یکی از مشکلات مهم زیرساختی برای تردد مسافری از پایانه شوشمی بود که موجب معطلی زیاد مسافران به منظور دریافت مجوز تردد شده بود. استاندار کرمانشاه در آغاز این بازدید میدانی، آخرین وضعیت استقرار زیرساخت‌های در این حوزه را جویا شد.

بهروز فرجی، مدیر بازارچه شوشمی اظهار کرد: زیرساخت‌های فیبرنوری و سرور در این مرز نصب و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون مدت زمان تردد مسافر به کمتر از پنج دقیقه کاهش پیدا کرده است و روزانه به طور متوسط ۱۶۰ تردد مسافری از این مرز صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به پرسش استاندار کرمانشاه در مورد مدت زمان ماندگاری مسافران در داخل کشور و دلایل سفر آن‌ها خاطرنشان کرد: از زمان گشایش این پایانه دهم تیرماه امسال، تاکنون ۶۵۹۸ نفر از این مرز تردد کردند که ۶۰ درصد ترددها به مسافران عراقی تعلق دارند و بیشتر آن‌ها برای پیگیری درمان‌های پزشکی به ایران می‌آیند.

مدیر بازارچه شوشمی ادامه داد: مدت سفر آن‌ها معمولاً چندین روز به طول می‌انجامد و تردد مسافران ایرانی به داخل اقلیم بیشتر به منظور گردش یا دیدار از اقوام است.

همچنین هدایت محمودی، بخشدار نوسود به مطالبه مردم منطقه در زمینه فراهم شدن امکان کاپیتاژ و تردد با اتومبیل شخصی به اقلیم کردستان اشاره کرد و مدیر گمرک شوشمی از فراهم شدن زیرساخت‌ها و بسترهای قانونی برای تردد مسافری با اتومبیل شخصی خبر داد.

در ادامه این بازدید فرشاد شیخی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پاوه به طرح مطالبات فرمانداری از مدیران مجموعه پرداخت و تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود مستقر نبودن مدیر پایانه در این مجموعه است که باید برای انجام هرچه بهتر امور انجام شود، در حال حاضر عوامل خدماتی در پایانه مستقر نیستند و این کمبود باید جبران شود.

وی با اشاره به نیاز جدی پایانه به استقرار یک دستگاه ایکس‌ری برای انجام بازدیدهای دقیق‌تر ادامه داد: نیازمند استقرار یک کانکس و امکانات لازم در دروازه ورودی برای استقرار کارکنان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پاوه اضافه کرد: پنج دستگاه ایکس‌ری برای مرزهای استان خریداری شده است که یک دستگاه به شوشمی اختصاص پیدا می‌کند و مدیران پایانه باید برای رفع نواقص موجود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

کمک به معیشت مردم از طریق رونق گردشگری

در ادامه بازدید بخشدار نوسود گفت: شهر نوسود در طول تاریخ پنج بار ویران شده است که آخرین بار آن به دوران جنگ تحمیلی باز می‌گردد، این شهر هر بار از نو توسط مردم تلاشگر و با اراده منطقه ساخته شده و نیازمند توجه ویژه است.

محمودی اضافه کرد: در گذشته بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور به مردم این منطقه تعلق داشت، اما مشکلات معیشتی باعث شده است که جوانان با استعداد این منطقه به کولبری روی بیاورند و دیگر خبری از آن موفقیت‌های تحصیلی نیست.

وی خواستار تقویت زیرساخت‌های مخابراتی و خطوط موبایل در این شهر مرزی شد و گفت: کمک به معیشت مردم منطقه از طریق رونق گردشگری باید مورد توجه باشد، لازم است جاده پاوه به شوشمی بهسازی و آسفالت شود و بهبود راه‌های مبادلاتی به تردد بیشتر مسافر و رونق مشاغل خدماتی در شهر نوسود کمک می‌کند، همچنین برنامه‌هایی برای ساماندهی کولبری در نظر گرفته شود.

همه مردم از مزایای کارت‌های مرزنشینی منتفع شوند

استاندار کرمانشاه و همراهان در ادامه این برنامه از بخش گمرک و تردد حمل ترانزیت کالا به شکل میدانی بازدید کردند. یکی از مطالبات جدی مردم اعتراض به نبود عدالت در استفاده از کارت‌های مرزنشینی است، بخشداری نوسود نیز خواهان دسترسی به سیستم و فراهم شدن امکان نظارت عملی بر نحوه واریز شد.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران تاکید کرد: همه مردم باید از مزایای کارت‌های مرزنشینی منتفع شوند، خوشبختانه مجوزهای لازم برای اتخاد تصمیمات تحول‌آفرین در مرزهای استان کرمانشاه از وزارت کشور اخذ شده است.

وی اظهار کرد: لازم است فرمانداری، بخشداری، مجموعه گمرک و فعالان مرز پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را برای ارتقای معیشت مردم از طریق فعال کردن عادلانه کارت‌های مرزنشینی ارائه دهند تا در کارگروه استان پیرامون آن تصمیم‌گیری شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زیرساخت‌های آب و برق باید برای روستای شوشمی و باغ‌های این روستا فراهم شود، خاطرنشان کرد: مردم منطقه می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های مرزنشینی و تأمین سرمایه لازم، به عنوان صاحب بار اقدام به واردات کالا کنند تا سود ناشی از این فرایند به مردم بومی این منطقه برسد.

صحرایی در مورد رسیدگی به محوطه گمرک خطاب به نماینده شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی گفت: این مجموعه در قبال حضور در شوشمی منتفع می‌شود و موظف به ساماندهی مناسب محدوده در اختیار است.

وی ادامه داد: لازم است در قبال ارائه گزارش کار مستمر توسط این شرکت، مدیریت ارشد استان به حل مشکلات مجموعه کمک کند.

کد خبر 2759670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha